Vzpírání

2. prosinec 2010  0
Vzpírání

Svůj první článek v rubrice „extrémy“ jsem se rozhodl věnovat vzpírání. Tato disciplína patří k velmi populárním hlavně v zemích východu, odkud pochází většina přeborníků. Cílem je za pomoci síly a rychlosti zdvihnout nad hlavu co nejtěžší zátěž. Už více než 100 let je vzpírání na programu olympijských her.

Soutěží se ve dvou disciplínách: Trh (zdvihnutí činky nad hlavu souvislým pohybem) a nadhoz, který se skládá ze dvou oddělených pohybů- přemístění činky na úroveň ramen a následně nad hlavu.  Závodníci přirozeně dokážou zvednout větší váhu technikou nadhozu. Soutěžící si mohou dopomáhat libovolnými pohyby (různé kývání tělem nebo sed do dřepu, kde závodníkovi umožní síla nohou energičtější pohyb vzhůru a činka se dostává z úrovně ramen lépe nad hlavu).

Rozhodně se nejedná o bezpečný koníček! Vzpírání by se měl začít věnovat nejlépe zkušený sportovec s odpovídající tělesnou stavbou, i velcí siláci zde začínají na malých vahách. Je třeba si dokonale osvojit techniku, při vzpírání hrozí velké riziko poranění zad. Tomuto sportu by se rozhodně neměli věnovat lidé s kloubními potížemi, vysoké zátěže nejvíce opotřebovávají kolena, ale i další klouby v těle.

Světový rekord drží Íránec Husajn Reza Zadeh, kterému se povedlo nadhozem zdvihnout neuvěřitelných 263 kilogramů! Rekordu dosáhl na letních olympijských hrách roku 2008 v čínském Pekingu.

Držitelem českého rekordu je Jiří Orság, kterému se povedlo zvednout 232 kilogramů v nadhozu.

Husajn Reza Zadeh překonal světový rekord v nadhozu

Jiří Orság na soutěži, disciplína v trhu

Nehoda

A další...

Vtípek na konec! :)

Příště se můžete těšit na článek o těch nejdrsnějších vytrvalostních závodech světa!
Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Mléčná rýže natural
  • Ořechy vlašské
  • Chia semínka

Dopolední svačina

  • Jablka
  • Jogurtový nápoj neochucený

Oběd

  • Tofu
  • Trhanka žitná
  • Rukola

Odpolední svačina

  • Raciolky mléčnokakaové
  • Mléko acidofilní, min. 3 % tuku

Večeře

  • Knäckebrot žitný
  • Tvaroh nízkotučný (jemný)
  • Šunka vepřová dušená výběrová

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

27. leden 2020  0

Dobrý mám dotaz, chtěla bych se zvýsit ohebnost(pružnost)svého tělo.Nevím si rady které cviky jsou vhodné...

1. listopad 2019  3

Předkopávání je naopak jeden z těch nejmíň zdravých a vhodných cviků. Radši bež na legpress