Extrémní závody

19. prosinec 2010  0
Extrémní závody

5 Beskydských vrcholů

Jedná se o nejnáročnější vytrvalostní závod v Čechách, mottem je celkem výstižná věta: „Zážitek nemusí být příjemný, hlavně aby byl silný.“ Cílem závodu je, jak název napovídá, zdolat 5 vrcholů v Beskydech v časovém limitu 34 hodin. Trasa je do poslední chvíle neznámá, na každém vrcholu je kontrolní stanoviště a tam organizátoři oznamují příchozím, jaká hora bude následovat. Trasa má zhruba 120 km (rok od roku se délka liší), což je pro běžného smrtelníka téměř nadlidský úkol. Jestli si chcete sáhnout na dno, doporučuji.

Více na http://www.5bv.cz

Badwater Ultramarathon

Organizátoři Badwater Ultramarathon označují tuto každoročně se konající událost jako nejnáročnější běžecký závod planety. A asi mají pravdu. Běží se v Údolí smrti v Kalifornii, kde teploty v červnu, tedy v termínu závodu, mnohdy přesahují 50 °C ve stínu a na slunci je to o mnoho horší! Závodníci musí za těchto nelidských podmínek překonat trasu dlouhou 210 kilometrů a převýšení přes 4 000 metrů.

Českou republiku reprezentoval na Badwater Ultramarathonu jediný závodník, Daniel Orálek. Trénink v sauně ho připravil na extrémní podmínky a povedlo se mu obsadit úžasné 10. místo.

Rekord trasy drží Brazilec Valmir Nunes. Trasu dlouhou 210 kilometrů uběhl za necelých 23 hodin, což je pro běžného smrtelníka prakticky nemožné. Připočtěte si k tomu nelidské podmínky!

Iditarod

Jedná se o další extrémní závod, tentokrát závod psích spřežení na Aljašce. Trasa vede z města Nome do Anchorage a s délkou 1868 km patří k nejdelším závodům světa. Teploty klesají pod -50 °C a vítr dosahuje síly vichřice, závodníci projíždí pustými oblastmi, kde nic nežije. Ti nejlepší urazí trasu během necelých devíti dní, což popírá přírodní zákony. Psi by měli zemřít vyčerpáním, ale extrémní námahu vydrží díky tvrdému tréninku.

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Rohlíky pšeničné
  • Tradiční pomazánkové máslo
  • Šunka drůbeží
  • Řeřicha zahradní

Dopolední svačina

  • Jogurtový nápoj neochucený
  • Pomeranče

Oběd

  • Pohanka setá
  • Maso krůtí, prsa bez kosti a kůže
  • Okurka salátová

Odpolední svačina

  • Kukuřičné chlebíčky
  • Sýr Lučina, 70 % t. v s.

Večeře

  • Knäckebrot žitný
  • Sýr Cottage
  • Mrkev

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

1. listopad 2019  3

Předkopávání je naopak jeden z těch nejmíň zdravých a vhodných cviků. Radši bež na legpress

25. říjen 2019  5

Koukám, že to jsou to rady velice zkušeného profesionála. Děkuji Vám taktéž za tyto rady....