Extrémní závody

19. prosinec 2010  0
Extrémní závody

5 Beskydských vrcholů

Jedná se o nejnáročnější vytrvalostní závod v Čechách, mottem je celkem výstižná věta: „Zážitek nemusí být příjemný, hlavně aby byl silný.“ Cílem závodu je, jak název napovídá, zdolat 5 vrcholů v Beskydech v časovém limitu 34 hodin. Trasa je do poslední chvíle neznámá, na každém vrcholu je kontrolní stanoviště a tam organizátoři oznamují příchozím, jaká hora bude následovat. Trasa má zhruba 120 km (rok od roku se délka liší), což je pro běžného smrtelníka téměř nadlidský úkol. Jestli si chcete sáhnout na dno, doporučuji.

Více na http://www.5bv.cz

Badwater Ultramarathon

Organizátoři Badwater Ultramarathon označují tuto každoročně se konající událost jako nejnáročnější běžecký závod planety. A asi mají pravdu. Běží se v Údolí smrti v Kalifornii, kde teploty v červnu, tedy v termínu závodu, mnohdy přesahují 50 °C ve stínu a na slunci je to o mnoho horší! Závodníci musí za těchto nelidských podmínek překonat trasu dlouhou 210 kilometrů a převýšení přes 4 000 metrů.

Českou republiku reprezentoval na Badwater Ultramarathonu jediný závodník, Daniel Orálek. Trénink v sauně ho připravil na extrémní podmínky a povedlo se mu obsadit úžasné 10. místo.

Rekord trasy drží Brazilec Valmir Nunes. Trasu dlouhou 210 kilometrů uběhl za necelých 23 hodin, což je pro běžného smrtelníka prakticky nemožné. Připočtěte si k tomu nelidské podmínky!

Iditarod

Jedná se o další extrémní závod, tentokrát závod psích spřežení na Aljašce. Trasa vede z města Nome do Anchorage a s délkou 1868 km patří k nejdelším závodům světa. Teploty klesají pod -50 °C a vítr dosahuje síly vichřice, závodníci projíždí pustými oblastmi, kde nic nežije. Ti nejlepší urazí trasu během necelých devíti dní, což popírá přírodní zákony. Psi by měli zemřít vyčerpáním, ale extrémní námahu vydrží díky tvrdému tréninku.

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Mléčná rýže natural
  • Mandle loupané

Dopolední svačina

  • BeBe Dobré ráno
  • Mléko acidofilní, min. 3 % tuku

Oběd

  • Brambory rané
  • Lilek
  • Smetana na vaření se sníženým obsahem tuku, 10 % tuku
  • Anglická slanina

Odpolední svačina

  • Proteinová tyčka 34%

Večeře

  • Kuskus
  • Vejce slepičí
  • Salát hlávkový

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

26. září 2022  3

Zdravím Chtěl bych se zeptat, mám velmi rád míchání proteinu s přírodním kravským mlékem. Co si...

20. červenec 2022  0

Ahoji. Máte tip na nějaké cvičení, nebo sporty během ženského přechodu - myšleno menopauze. Tím...