Domácí posilování pro každého

6. prosinec 2012  1
Domácí posilování pro každého

Existuje mnoho důvodů, proč si někdo vybere cvičení doma a tréninky přizpůsobené domovu, spíše než tréninky založené na cvičení v tělocvičně. Tady je jen několik z nich:

  • v okolí nejsou žádná fitka nebo tělocvičny
  • výdaje spojené s navštěvováním fitka
  • chození do fitka vypadá náročně a tím zastrašuje lidi
  • cvičení ve fitku jsou náročná i časově

Všechny tyto důvody k výběru domácího cvičení jsou pádné. Pokud je to i váš případ, pak by cvičení doma mohlo být právě pro vás.

Co je třeba zvážit

Když chcete nějakým způsobem rozvíjet své domácí cvičení, nabízí se hodně věcí, které je potřeba zvážit. Je to například cíl vašeho cvičení, vybavení, které máte k dispozici a nebo dostatečný prostor. Někteří lidé si rádi zacvičí v obývacím pokoji u televize podle nějaké celebrity na DVD, zatímco ostatní si raději vytvoří doma svou vlastní malou posilovnu. Pokud jste se rozhodli vytvořit si doma svůj vlastní cvičební plán, mějte na paměti, že je to kvůli tomu, abyste byli fit a abyste viděli změny na svojí postavě, a proto budete potřebovat více způsobů, jak toho opravdu dosáhnout.

V tomto článku budu předpokládat, že doma máte malé nebo nemáte žádné cvičební vybavení. Cvičení uvedená níže počítají alespoň s tím, že máte k dispozici schody, židli, gauč a přístup k nějakému parku nebo jinému venkovnímu prostranství.

Motivace a potěšení

Domácí cvičení by měla být krátká a přísná. Takové cvičení, které se bude neustále obměňovat, zaručí velkou motivaci a nejen to. Neustále se měnící cvičení vám také zaručí, že to pro vás bude příjemné a nebude se čas pomalu vléct.

Silový a odporový trénink

Ať už cvičíš doma nebo v tělocvičně a občas se soustředíš na silový a odporový trénink, klíčová věc je stále změna tvého těla. Silový a odporový trénink vyzývá tvé svaly k tomu, aby se jevily štíhlejší. Tento trénink také působí, že metabolismus spaluje během cvičení a po něm více kalorií – ideální pro lidi, kteří se snaží zhubnout.

Odporové cviky doma

Jak už bylo dříve naznačeno, domácí cviky by se měly neustále měnit, aby byly zajímavější a zábavnější. Proto navrhuji, abyste si vybrali sadu 6 nebo 7 odporových cviků, které můžete provádět ve vašem domácím cvičení.

Další cviky včetně popisu provedení naleznete v rubrice: Posilovací cviky.

Fitness cviky doma

Fitness cviky, které jsou proveditelné v domácím cvičení, nemusí být omezené. Jistě, posilovna má posilovací stroje, rotopedy, vesla, šlapadla, cross trainery a možná i bazén nebo solárko. V tomto článku ale předpokládám, že vy toto k dispozici nemáte.

Určité cvičební a fitness vybavení je však k dispozici pro každého, kdo se rozhodne cvičit – např. tréninkové boty, místní silnice a cesty, obývací místnost a schody. Takže možná fitness cvičení zahrnují:

  • Chůzi nebo běh kolem jednoho bloku
  • 10 minut cvičení doma - výskoky z podřepu do tvaru hvězdice, výbušné kliky s výskokem, skákání přes švihadlo, běh s přestávkou,výstupy na gauč nebo pevnou židli
  • 30 minut plavání v nedalekém bazénu nebo aquaparku

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Komentáře k článku

21. srpen 2013 14:57

Už mi bude 14 let a chci se sebou zacit neco delat ;)))Nejsem něják tlustej ale ani hubenej.Všechny cviky určitě vyskoušírm akorát mám malej problém Bechtěrevovu chorobu nemoc zad měl bych cvičit hodně ať mě ty záda tak nebolej ale ja se kvůli nim někdy ani nevyspim.No uvidim ;)

Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Lupínky obilné
  • Mléko polotučné
  • Mango

Dopolední svačina

  • Ořechy kešu
  • Jogurt bílý, 3,5 % tuku

Oběd

  • Čočka
  • Olej řepkový
  • Vejce slepičí

Odpolední svačina

  • Chléb grahamový
  • Termizovaná pomazánka
  • Šunka drůbeží

Večeře

  • Pangasius, filety
  • Brambory rané
  • Salát hlávkový

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

16. červenec 2019  1

Ahoj, jak člověk žije aktivně a dodržuje racionálně sestavený jídelníček alespoň ze 60% až 70%,...

12. červenec 2019  4

Zkoušel jsem různé varianty (mono, krealkyn, CEE) a podle osobního pocitu mi připadal nejúčinnější klasický...