Rotoped

29. leden 2011  0
Rotoped

Rotoped (cyklotrenažér) je oblíbenou sportovní pomůckou, nahrazuje pohyb jízdy na kole. Při cvičení na rotopedu se tedy zátěž soustřeďuje na dolní končetiny. Jedná se o stroj vhodný jak pro rehabilitační cvičení, tak pro náročné tréninky vrcholových sportovců.

Jízda na rotopedu/ na kole se řadí mezi kardio (aerobní trénink), zlepšuje prokrvení celého těla, posiluje srdeční činnost. Aerobní aktivity dále pomáhají při odbourávání přebytečných tukových zásob.

Jízda na rotopedu či na kole rovněž posiluje svaly na nohou. Trénink na rotopedu je vhodný pro lidi s povolenými vazy v kolenou nebo s jinými kloubními potížemi.

Rotopedy s elektrickými funkcemi se nazývají ergometry. Nejlevnější kousky se dají sehnat už za 2 000 Kč.

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Vejce míchaná
  • Kornspitz
  • Paprika červená

Dopolední svačina

  • Řecký jogurt natural
  • Pomeranče

Oběd

  • Šmakoun natural
  • Pohanka setá
  • Brokolice

Odpolední svačina

  • Rohlíky pšeničné
  • Termizovaná pomazánka
  • Sýr Eidam, 30 % t. v s.

Večeře

  • Maso krůtí, prsa bez kosti a kůže
  • Bramborák
  • Salát hlávkový

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

1. listopad 2019  3

Předkopávání je naopak jeden z těch nejmíň zdravých a vhodných cviků. Radši bež na legpress

25. říjen 2019  5

Koukám, že to jsou to rady velice zkušeného profesionála. Děkuji Vám taktéž za tyto rady....