Činky

26. leden 2011  0
Činky

Jedná se o základní tréninkové vybavení nutné pro většinu cviků. Cvičení s činkami je podle mého názoru jedno z nejúčinnějších, je proto třeba mít činky k dispozici a umět s nimi zacházet. Návody na nejrůznější cviky s činkami naleznete na našem webu.

Jednoruční

Nejprve se budu věnovat nedokládacím jednoručním činkám. To jsou takové, na které již nelze přikládat nebo odebírat kotouče, což je jistě nevýhoda. Ale výhodou těchto činek je to, že se nepovolují a kotouče se za žádných okolností nemohou samovolně pohybovat po tyči.

Úchopová část osy je opatřena protiskluzovým vroubkováním, které zajišťuje stabilitu činky.

Tyto činky můžete postupně dokupovat podle toho, s jakou vahou cvičíte. Cena za kus roste s rostoucí vahou. Činka vážící 2,5 kg se dá sehnat v cenovém rozmezí 300- 600 Kč, za činku, která váží 50 kg, můžete zaplatit až 4 000 Kč. Některé obchody nabízejí za celou sadu (10- 50 kg) jednoručních činek za 80 000 Kč.

Pro mnohé z nás tedy budou nejspíš řešením jednoruční činky, na které lze přikládat různě těžké kotouče, a jejichž ceny se pohybují neporovnatelně níže. Stačí si pořídit osu činky a několik kotoučů s potřebnými vahami. Váhu činky lze měnit před každým cvikem podle jeho silové náročnosti.

Obouruční

Je třeba koupit osu obouruční činky, která je opatřena protiskluzovým vroubkováním, stejně jak je tomu u činek jednoručních. Pak stačí pořídit jen kotouče s požadovanou vahou.

Osy obouručních činek mohou mít různou podobu. Může se jednat o obyčejnou dlouhou tyč, osa (tyč) může být i různě zakřivená. Zakřivení se užívá k různým druhům úchopů, které jsou typické pro určité cviky (například Přítahy k bradě nebo Bicepsový zdvih s nakládací činkou, který lze provádět i se zakřivenou činkou).

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Lívance špaldové
  • Marmeláda ovocná

Dopolední svačina

  • Jogurtový nápoj neochucený
  • Pomelo

Oběd

  • Rýže Basmati
  • Játra krůtí
  • Paprika červená

Odpolední svačina

  • Mléko kefírové

Večeře

  • Kaiserka cereální
  • Vejce slepičí
  • Salát hlávkový

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

1. listopad 2019  3

Předkopávání je naopak jeden z těch nejmíň zdravých a vhodných cviků. Radši bež na legpress

25. říjen 2019  5

Koukám, že to jsou to rady velice zkušeného profesionála. Děkuji Vám taktéž za tyto rady....