Zajímavosti a tipy

2. leden 2012  0
Zajímavosti a tipy



Zajímavosti a tipy

Rýže

Rýže je oblíbenou a zdravou pochoutkou, pojďme se podívat na to, co všechno rýže tělu přináší. Rýže je bohatá v první řadě na sacharidy: Nejen proteiny, ale i sacharidy jsou důležité pro růst a rýsování svalů! Jak je známo, sacharidy poskytují tolik potřebnou energii, proto jsou nepostradatelné. Další, méně známý fakt je ten, že se sacharidy ukládají v podobě speciálních látek do svalových vláken, kde pomáhají udržovat vodu a tím svaly plní.

Tip: Kupujte si hnědou rýži, která je výživově plnohodnotnější než ta bílá. Namočením hnědé rýže do teplé vody vzroste hladina kyseliny gama-aminomáselné, která v těle spouští tvorbu růstového hormonu.

Špenát

Pepek námořník věděl, proč si vybral za své oblíbené jídlo zrovna tuto pochoutku. Špenát je totiž bohatý na látky, které zvyšují svalový růst a sílu (beta-ecdysteron, oktacosanol). Ve 100 gramech špenátu se nachází 23kcal energie, 2g proteinů, 3g sacharidů, 2g vlákniny a žádný tuk. Špenát je velice bohatý na vitaminy A, K a na železo. Dále obsahuje glutamin, který stimuluje hladinu růstového hormonu a leucinu. Leucin je látka podporující syntézu bílkovin ve svalech a obranyschopnost organismu.  Shrnutí: Jezte špenát, je zdravý.

Vejce (aneb zdravý cholesterol – v rozumné míře!)

Vejce jsou výborným prostředkem pro budování svalové síly.  Obsahují celou řadu vysoce kvalitních bílkovin a další zásadní látky. Například leucin je aminokyselina, která zajišťuje tvorbu proteinů v těle, tím pomáhá při budování svalové hmoty.

Další prospěšná látka je, světe div se, cholesterol. Díky němu si tělo tvoří testosteron a „beztukovou svalovou hmotu“. Samozřejmě jen v omezeném množství a při správném životním stylu. Když nebudete sportovat a bude se vám v těle hromadit cholesterol, můžete ještě relativně mladí počítat se závažnými zdravotními problémy!

Mléko

Vypitím 300 ml mléka zhruba hodinu po tréninku zajistíte tělu lepší syntézu proteinů ve svalech (syntéza proteinů= růst svalů) a zvýšenou regeneraci díky obsahu laktózy. Bílkoviny se nejlépe vstřebávají z plnotučného mléka, které mimochodem váže více vitaminů, než mléko polotučné nebo odtučněné.

Nedávný výzkum ukázal, že mléko hydratuje organizmus mnohem lépe než voda nebo iontové nápoje: Po vypití určitého množství mléka vyloučíte méně tekutin, než po konzumaci stejného množství vody či iontového nápoje (po náročném tréninku je potřeba co největší hydratace, mléko je pro tento účel z uvedených nápojů nejvhodnější)!

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Jáhlové vločky instantní
  • Jogurt bílý, 3,5 % tuku
  • Ananas sušený

Dopolední svačina

  • Ořechy vlašské
  • Mandarinky

Oběd

  • Batáty (sladké brambory)
  • Chřest bílý
  • Majonéza domácí

Odpolední svačina

  • Mléko kefírové

Večeře

  • Maso králičí, stehna, bez kůže
  • Rýže Basmati
  • Salát mrkvový

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

14. únor 2019  0

Zdravím, chtěl bych vědět názor na to jak nejlépe zkombinovat trénink. Mým cílem je zlepšit celkovou...

14. únor 2019  0

Zdravím, chtěl bych vědět názor na to jak nejlépe zkombinovat trénink. Mým cílem je zlepšit celkovou...