Spalovač tuků

14. leden 2011  0
Spalovač tuků

Dnešní článek jsem se rozhodl zaměřit na potraviny, resp. Látky, které pomáhají k účinnému odbourání tuků. Nejedná se o žádné drahé výživové doplňky, jsou to látky, se kterými se setkáváme denně.

Kofein

Jedná se o snadno dostupný doplněk stravy, kávu mnoho z nás pije každý den. Funguje tak, že se chemicky váže na buňky tuků a podpoří jejich rozložení. Při tomto procesu se tuk uvolňuje z buněk a putuje do svalů, kde se stává zdrojem energie.

K dávkování můžete použít i kofeinové tablety. Berte 300 mg kofeinu ráno, pak před cvičením a později odpoledne. Dávejte pozor, abyste v klidu usnuli!

Rybí tuk

V rybím tuku se vyskytují známé a často opěvované omega-3-nenasycené mastné kyseliny. Podporují spalování tuků tím, že se rozpadnou na látky, které zvyšují metabolismus.

Zelený čaj

Obsahuje takzvané katechiny, které brzdí aktivitu norepinefrinu. To je název nervového přenašeče, který omezuje proces látkové výměny (metabolismu). Když se aktivita norepinefrinu zastaví, zvýší se rychlost metabolismu. Tím se urychlí i proces spalování tuků.

Karnitin

Jedná se o látku schopnou transportovat tuk do buněk, kde se spalují na energii. Dávkování naleznete na etiketě přípravku.

Synefrin

Má chemickou strukturu podobnou výše zmíněnému norepinefrinu, jeho účinek je tedy urychlení metabolismu.

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Vejce míchaná
  • Chléb grahamový
  • Paprika červená

Dopolední svačina

  • Puding vanilkový
  • Jablka sušená

Oběd

  • Sýr Mozzarella, 16 % t. v s.
  • Rajčata
  • Olej olivový
  • Toustový chléb celozrnný

Odpolední svačina

  • Musli tyčinka

Večeře

  • Maso krůtí, prsa bez kosti a kůže
  • Brambory rané
  • Okurka salátová

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

29. červen 2020  0

Dobrý den - zdravím všechny co se snaží trochu posilovat ... Měl bych na Vás dotaz...

19. červen 2020  1

Při domácím posilování se netřeba tolik obávat velkého nárůstu svalů, zvlášť u žen. Množství držícího...