Proteiny ve vztahu k metabolismu

26. leden 2012  0
Proteiny ve vztahu k metabolismu

Autoři studie zaměřené na stravovací návyky a jejich dopad na zdraví vzali výzkum pěkně od podlahy. Vybrané dobrovolníky na zhruba tři měsíce izolovali v přísně střeženém středisku, kde je rozdělili do dvou skupin. Po dva měsíce muži i ženy z obou skupin získávali denně z jídla zhruba o 1000 kalorií víc, než bylo potřeba, aby si udrželi váhu. Každá ze skupin měla jiné množství obsažených proteinů, nikdo z nich neměl příliš pohybu, citoval server Health.

Lidé ve skupině s nízkým obsahem proteinů (bílkovin) v potravě přibyli na váze mnohem více, než skupina s vyváženým poměrem proteinů. U nezdravě stravovaných osob bylo také až 90 % denního příjmu kalorií ukládáno jako tělesný tuk, přičemž u lidí s vyváženým poměrem bílkovin to bylo pouze 50 %, zbytek tělo spálilo.

Optimální množství přijímaných bílkovin

Vědci podle zjištěných výsledků ze studie také upozornili na nepřesnost dřívějších tvrzení, podle kterých stačí ženám příjem bílkovin zhruba 46 gramů na den a mužům 56 gramů na den. Podle členů výzkumného týmu jsou obě hodnoty nízké, a aby nedocházelo ke ztrátě svalové hmoty, je potřeba u obou pohlaví minimální příjem 78 gramů denně.

Doktor David Heber, vedoucí Zdravotnického centra pro zdravou výživu v Los Angeles, tvrdí, že většina lidí by měla získat zhruba 20 % z celkového denního počtu kalorií právě z bílkovin (pro srovnání: lidé s nízkým příjmem mají zhruba jen 5% obsah, vyvážené množství bílkovin v potravě dodává tělu zhruba 15 % z celkového množství kalorií a strava nadměrně bohatá na bílkoviny dodává tělu 25 % kalorií z celkového denního množství).

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Vejce míchaná
  • Kaiserka cereální
  • Rajčata

Dopolední svačina

  • Mléko kefírové
  • Grapefruit

Oběd

  • Kukuřičné chlebíčky
  • Sýr Gervais, 30 % t. v s.
  • Šunka drůbeží

Odpolední svačina

  • Musli tyčinka

Večeře

  • Maso hovězí, kýta
  • Jáhly
  • Brokolice

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

18. březen 2019  14

A mohl byste mi prosím trošku zkritizovat ten jídelníček na jsem posílal na začátku? Obvykle...

18. únor 2019  1

Když to časové možnosti a regenerační schopnosti dovolí, silové tréninky bych dělil na více jednotek....