Potraviny

15. prosinec 2010  5
Potraviny

Dnes jsem si pro vás připravil pár zajímavostí a typů z oblasti stravování. Budu se věnovat čtyřem druhům potravin. Jejich kouzlo je v tom, že se nejedná o žádné suplementy a výživové doplňky, jsou to potraviny běžné pro náš každodenní život. Pro sportovce jsou u těchto potravin důležité účinky na svalstvo. Díky velikému zastoupení látek s blahodárným účinkem pro náš organismus se jedná o velice zdravé pokrmy i pro ty méně aktivní z nás!

Kuřecí prsa

Chcete-li nabrat svalovou hmotu, jezte kuřecí prsa! Jsou bohatá na bílkoviny, navíc s minimálním obsahem tuků. A jedna zajímavost: Když k nim přidáte brokolici, uděláte i něco důležitého pro své zdraví. Tato kombinace má totiž protirakovinné účinky.

http://www.skutecnachut.cz/recepty/detail-receptu/pecena-kureci-prsa-s-bagetou

Sýr cottage

Tento druh sýra obsahuje bílkoviny, které se pomalu vstřebávají. A co z toho plyne? Když si dáme cottage před spaním, zajistíme tělu přísun bílkovin po celou noc, což má blahodárný vliv na růst a regeneraci namáhaných svalů.

Zajisté vám proběhne hlavou, že jídlo před spaním, lidově řečeno, není to pravé ořechové. Tento sýr si ale můžete s klidným srdcem dát, má totiž nízkou energickou hodnotu a je lehce stravitelný.

http://www.femina.cz/magazin/hubnuti/cottage-syr.html

Vejce

Jedná se o další nedílnou součást jídelníčku pro ty z vás, kteří chcete nabrat svalovou hmotu. Různé studie prokázaly, že konzumace vaječných žloutků zajišťuje u sportovců s objemovým tréninkem veliké svalové přírůstky!

Ano, cholesterol ve vejcích je zajisté nežádoucí. Jeho hromadění v žilách vyvolává obávané civilizační choroby, které mohou v některých případech končit infarktem. Ale tyto choroby jsou podmíněné pasivním stylem života. Cvičte, běhejte, vyhýbejte se stresu, tím riziko infarktu snížíte na minimum!

http://vejce.divoce.cz/skorapka-14641/ Ovesné vločky

Kulturisté jedí vločky ve velkém množství, mají totiž pozitivní vliv na objem a prorýsování svalů. Jedná se však o velice užitečný pokrm i pro „normálního člověka“. Obsahují pomalu vstřebatelné sacharidy, které mají blahodárný vliv na redukci tělesné hmotnosti. Jejich přítomnost v těle zaručuje lepší spalování tuků. Konzumací ovesných vloček se tedy vyhýbáme zvýšené hladině cholesterolu a zvýšenému krevnímu tlaku!

Nedá se říct, že by konzumace ovesných vloček s mlékem byla labužnickým požitkem, alespoň dle mého názoru. Stačí je něčím „vylepšit“ (nadrcenými sušenkami, sušeným ovocem, atd. – fantazii se meze nekladou) a můžeme si pochutnat!

http://www.coop.cz/magazin/3_2000/ovesne_vlocky.html
Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Komentáře k článku

25. březen 2012 20:54

Domácí instantní ovesnou kaši (kupovaná je plná cukru atd.) připravuji takto: vezmu jeden díl ovesný vloček (na normální ranní porci, nikoli před cvičením, to je půl hrnku), promíchám s čajovou lžičkou skořice (stabilizuje krevní cukr!) a "jeden a půl dílem" vody. (dvojnásobné množství vody - nebo mléka - nebo vody a mléka 50:50 - používáme při normálním vaření na plotně) Na minutu do mikrovlnky na max. výkon, promíchat, ještě jednou na 30 vteřin a hotovo. Jsou různé recepty na promíchání s krájeným ovocem, s tím nemám moc dobré zkušenosti, protože si snadno popálíte hubu. Spokojená jsem se strouhaným jablkem (další výhoda - nejlepší jsou taková ta ošklivější jablka, která se na trhu prodávají jako "jablka na štrůdl"), jinak pokrájené ovoce přidávám až dodatečně. Také se dají přihodit různé mražené maliny apod., ty se ohřívají docela dobře. Samozřejmě rozinky, ořechy atd., prostě podle momentálních požadavků na živiny.

6. březen 2013 08:51

Dobrý den, měl bych "recept" k ovesným vločkám. Jím je každé ráno a to takto: 100g vloček 300g bílého jogurtu (méně tučného) 200g banánu + je dobrá přidat ovoce se zvýšeným obsahem vody (hroznové víno), aby jste sousta nemuseli zapíjet:) + také je dobré ochutit medem nejlepší je si dávat tuto kombinaci k ráno dodá tělu spoustu sacharidů a to je ráno důležité! (hodnoty se pohybují kolem 25g bílkovin/ 100g sacharidů)

6. březen 2013 10:40

Po energetické stránce je to snídaně pro opravdu urostlého chlapa nebo sportovce v objemu, leckdo by měl problém takovou porci vůbec sníst. ;-) Osobně bych si snížil malinko podíl vloček nebo ovoce a doplnil ještě zdroj prospěšných tuků (rozdrcená slunečnicová či lněná semínka, vlašáky, mandle apod.), které by zde také měly mít své místo.

U tohoto článku se nachází celkem 5 komentářů. Část z nich byla skryta pro udržení větší přehlednosti obsahu stránky.
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Lívance špaldové
  • Tvaroh polotučný
  • Marmeláda ovocná

Dopolední svačina

  • Kiwi
  • Ořechy vlašské

Oběd

  • Tuňák, filet
  • Rýže Basmati
  • Polníček

Odpolední svačina

  • Pufované rýžové chlebíčky
  • Sýr Lučina, 70 % t. v s.

Večeře

  • Pstruh duhový
  • Zelené fazolové lusky
  • Kuskus

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

21. srpen 2019  0

Dobrý den, Jsem aktivní člověk, dělám rychlostní kanoistiku. Takže trénink si myslím že je zde zbytečné...

30. červenec 2019  53

Základem je i správná strava k cvičení, tady v článku https://www.bodyflexnutrition.cz/blog/s ... osilovani/ o tom...