Mléko

14. únor 2011  2
Mléko

Jedná se o chutný nápoj a bohatý zdroj kvalitních bílkovin. Ve 250 ml mléka se nachází asi 8 g bílkovin a 12 g sacharidů.

Mléko je potravina s nízkým glykemickým indexem. Glykemický index je veličina, která určuje rychlost využití glukózy tělem. To znamená, že čím vyšší glykemický index má potravina, tím vyšší je rychlost využití sacharidů. V tomto případě se tedy jedná o okamžitou energii (rychlé sacharidy). Mléko s nízkým glykemickým indexem je zdroj pomalu stravitelných sacharidů.

I přes nízký glykemický index mléko zvyšuje vylučování insulinu, i když hladina glukózy v krvi neroste. Insulin je hormon vylučovaný slinivkou břišní, který má za úkol držet hladinu glukózy v krvi na určité úrovni a pomáhá molekulám glukózy vstupovat do buněk, které ji využívají jako potřebný zdroj energie.

Zvýšený inzulin je třeba k podpoře růstu svalů, tedy během tréninku a ráno. Jestliže se snažíte nabrat čistou svalovou hmotu a zbavit se tuků, omezte konzumaci mléka před a po tréninku a ráno, kdy by mohl inzulin způsobit zvýšené ukládání tuků.

Mléko je dále bohaté na vápník, který redukuje tuky. Jestliže se rozhodnete pít mléko, kupujte si dražší bio mléko, které je bohaté na omega-3 nenasycené mastné kyseliny a další látky, které pomáhají při odbourávání tuků a zvyšují svalový růst.

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Komentáře k článku

13. únor 2013 14:03

Zvýšený inzulin je třeba k podpoře růstu svalů, tedy během tréninku a ráno. Jestliže se snažíte nabrat čistou svalovou hmotu a zbavit se tuků, omezte konzumaci mléka před a po tréninku a ráno, kdy by mohl inzulin způsobit zvýšené ukládání tuků...........Úplný nesmysl.

7. červen 2014 18:44

V jednom článku napíšete, že mléko je dobré si dát cca hodinu po treninku a tady zase, že by měla se jeho konzumace měla omezit. Samozřejmě předposlední odstavec je blbost, jak už někdo i napsal tady v komentářích.

Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Rohlíky pšeničné
  • Tradiční pomazánkové máslo
  • Šunka drůbeží
  • Řeřicha zahradní

Dopolední svačina

  • Jogurtový nápoj neochucený
  • Pomeranče

Oběd

  • Pohanka setá
  • Maso krůtí, prsa bez kosti a kůže
  • Okurka salátová

Odpolední svačina

  • Kukuřičné chlebíčky
  • Sýr Lučina, 70 % t. v s.

Večeře

  • Knäckebrot žitný
  • Sýr Cottage
  • Mrkev

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

1. listopad 2019  3

Předkopávání je naopak jeden z těch nejmíň zdravých a vhodných cviků. Radši bež na legpress

25. říjen 2019  5

Koukám, že to jsou to rady velice zkušeného profesionála. Děkuji Vám taktéž za tyto rady....