Domácí proteinové tyčinky

11. listopad 2016  2
Domácí proteinové tyčinky

Trh s doplňky sportovní výživy se za poslední roky rychle rozrostl a zobecněl. Proteinové tyčinky již dnes zakoupíte pomalu i v tom nejzapadlejším a nejmenším obchůdku s potravinami a není ani výjimkou, že si v regálu můžete rovnou vybrat z více značek. Vždy však bedlivě pročítejte složení, neboť nejsou bílkoviny jako bílkoviny a tato poučka platí především u výrobků, které se ostatním ve stejné kategorii snaží konkurovat cenou. Kvalitní základ v podobě syrovátkového proteinu totiž bývá mnohdy nahrazen nebo z části nastaven méně kvalitní a pro organismus hůře využitelnou rostlinnou bílkovinou, a že se zrovna tímto aspektem bude výrobce chlubit na vrchní části obalu, čekat bohužel nemůžeme.

Doma pečené proteinové tyčinky v tomto ohledu přináší nespornou výhodu. Dostanete z nich to, co do nich sami dáte. Výslednou energetickou i nutriční hodnotu si navíc můžete upravit podle dietního období, ve kterém se právě nacházíte.

Přinášíme proto velmi jednoduchý a časově nenáročný recept s kompletním postupem přípravy. Věříme, že vlastní tyčinky oceníte jako náhradu některé denní svačiny, pro doplnění živin po náročném tréninku anebo v jen rámci zdravého mlsání.

Co budeme potřebovat

  • 200 g jemných ovesných nebo pohankových vloček (pro bezlepkovou variantu)
  • 100 g čokoládového 80% CMF syrovátkového proteinu
  • 50 g oříškové směsi s brusinkami
  • 20 g holandského kakaa
  • 250 ml nízkotučného mléka
  • hrst strouhaného kokosu

Jaký je postup

Vločky nasypeme do prostorné mísy (nemáte-li jemnou variantu vloček, klasické je vhodné rozmělnit například tyčovým mixérem nebo jinak podrtit). Přidáme oblíbený proteinový doplněk, směs ořechů s kandovaným ovocem a kakao. Po té vše zalijeme mlékem a celou směs řádně smícháme. Výsledná konzistence by měla být pružná. Ne moc hustá, ani příliš řídká. Případné nedostatky doladíme přilitím mléka nebo přidáním vloček a proteinu.

Plech pokrytý pečícím papírem rovnoměrně pokryjeme namíchanou směsí z mísy a tu následně posypeme strouhaným kokosem.

Těsto dáme péct do předem rozehřáté trouby na 170°C zhruba na 10 až 15 minut. Dobu pečení ovlivní především tloušťka směsi a také její konzistence. Nedoporučujeme se od trouby daleko vzdalovat a obsah pekáče pečlivě hlídat před připálením.

Nutriční hodnoty

Naše domácí tyčinky budou po upečení ve 100 g přinášet energetickou hodnotu zhruba 1910 kJ a přibližně obsahovat:

Sacharidy 59 g
    z toho cukry 5 g
    z toho vláknina 6 g
Tuky 10 g
    z toho trans tuky 3,5 g
Bílkoviny 31 g

Ořechy nabízí hodnotný zdroj Omega-3 mastných kyselin a kakaový prášek bohatý zdroj draslíku, který považujeme za jeden z nejdůležitějších minerálů pro správné fungování lidského organismu.

Zapojte vlastní fantazii

Proteinové tyčinky můžete osladit Stévie – sladký partner do diety, medem nebo agávovým sirupem. Měnit také můžete příchuti proteinového doplňku. Přimíchat lze různé druhy sušené ho ovoce nebo ořechů, chia semínka nebo to nakonec celé překrýt polevou z belgické čokolády. Prostě cokoli vás napadne. Nebojte se v kuchyni experimentovat, protože to si do košíku v obchodě zaručeně nevložíte a originál je vždy nejcennější.

Autor článku
Autor tohoto článku

Pavel vystudoval vysokou školu nutričního terapeuta a stále se aktivně vzdělává ve sportovní výživě. Provozuje internetový katalog dámských posiloven a v současné době se připravuje na svoji první soutěž ve fitness physique.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Komentáře k článku

14. leden 2017 18:10

Dobrý den, zdá se mi tam přiliš mnoho sacharidů. Nějaké více bílkovinové by nebyly ?

18. leden 2017 10:41

Gramáž bílkovin/sacharidů se příliš neliší od prodávaných tyček. Pokud potřebujete získat jiný poměr, stačí upravit množství vstupních surovin.

Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Rohlíky pšeničné
  • Tradiční pomazánkové máslo
  • Šunka drůbeží
  • Řeřicha zahradní

Dopolední svačina

  • Jogurtový nápoj neochucený
  • Pomeranče

Oběd

  • Pohanka setá
  • Maso krůtí, prsa bez kosti a kůže
  • Okurka salátová

Odpolední svačina

  • Kukuřičné chlebíčky
  • Sýr Lučina, 70 % t. v s.

Večeře

  • Knäckebrot žitný
  • Sýr Cottage
  • Mrkev

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

3. říjen 2017  3

Ahoj, je nesmírně důležité mít vysledované, co na tebe a tvůj organismus nejlépe působí a...

6. září 2017  3

Nenapadá mě důvod proč nenahrazovat sůl kořením a bylinkami. Obecně sodík coby minerál je pro...