Stahování horní kladky širokým úchopem

28. listopad 2011  1
Stahování horní kladky širokým úchopem

Přítahy vrchní kladky před a za hlavu je základním cvikem pro trénink zádového svalstva. Vhodný je do posiloven.

Varianty cviku

Kladku můžeme tahat do pocize před hlavu nebo za hlavu. Začátečníkům můžeme doporučit spíše první variantu. Stahování horní kladky za hlavu navíc více namáhá ramenní klouby kvůli nepřirozené rotaci ramenní kosti.

Volba úchopu

Úchop nadhmatem můžeme volit opravdu široký. Na obě strany minimálně o 10 cm širší než naše ramena.

Provedení

Důležité je cvičit v plném rozsahu. Při plně natažených rukou nesmí zvedané závaží dopadat a měli byste nabývat pocitu, že vás chce ještě nadzvednout ze sedadla. Kladku stahujeme k horní části hrudníku až do pozice, kdy se kladka hrudníku (nebo trapézových svalů při variantě stahování za hlavu) lehce dotkne. Sílu pro vykonání cviku vyvýjíme pomocí zádového svalstva, paže zde slouží pouze jako dopravní prostředek adaptéru.

Správné dýchání

Při stahování tyče dolů výdech, při jejím (natahování rukou) uvolnění nádech.

Instruktážní videa

Stahování kladky před hlavu

Stahování kladky za hlavu

 

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Komentáře k článku

12. duben 2014 12:43

Domácí posilovna ? ..

Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Vejce míchaná
  • Kaiserka cereální
  • Rajčata

Dopolední svačina

  • Mléko kefírové
  • Grapefruit

Oběd

  • Kukuřičné chlebíčky
  • Sýr Gervais, 30 % t. v s.
  • Šunka drůbeží

Odpolední svačina

  • Musli tyčinka

Večeře

  • Maso hovězí, kýta
  • Jáhly
  • Brokolice

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

30. červenec 2019  53

Základem je i správná strava k cvičení, tady v článku https://www.bodyflexnutrition.cz/blog/s ... osilovani/ o tom...

16. červenec 2019  1

Ahoj, jak člověk žije aktivně a dodržuje racionálně sestavený jídelníček alespoň ze 60% až 70%,...