Stahování horní kladky širokým úchopem

28. listopad 2011  1
Stahování horní kladky širokým úchopem

Přítahy vrchní kladky před a za hlavu je základním cvikem pro trénink zádového svalstva. Vhodný je do posiloven.

Varianty cviku

Kladku můžeme tahat do pocize před hlavu nebo za hlavu. Začátečníkům můžeme doporučit spíše první variantu. Stahování horní kladky za hlavu navíc více namáhá ramenní klouby kvůli nepřirozené rotaci ramenní kosti.

Volba úchopu

Úchop nadhmatem můžeme volit opravdu široký. Na obě strany minimálně o 10 cm širší než naše ramena.

Provedení

Důležité je cvičit v plném rozsahu. Při plně natažených rukou nesmí zvedané závaží dopadat a měli byste nabývat pocitu, že vás chce ještě nadzvednout ze sedadla. Kladku stahujeme k horní části hrudníku až do pozice, kdy se kladka hrudníku (nebo trapézových svalů při variantě stahování za hlavu) lehce dotkne. Sílu pro vykonání cviku vyvýjíme pomocí zádového svalstva, paže zde slouží pouze jako dopravní prostředek adaptéru.

Správné dýchání

Při stahování tyče dolů výdech, při jejím (natahování rukou) uvolnění nádech.

Instruktážní videa

Stahování kladky před hlavu

Stahování kladky za hlavu

 

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Komentáře k článku

12. duben 2014 12:43

Domácí posilovna ? ..

Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Mléčná rýže natural
  • Ořechy vlašské
  • Chia semínka

Dopolední svačina

  • Jablka
  • Jogurtový nápoj neochucený

Oběd

  • Tofu
  • Trhanka žitná
  • Rukola

Odpolední svačina

  • Raciolky mléčnokakaové
  • Mléko acidofilní, min. 3 % tuku

Večeře

  • Knäckebrot žitný
  • Tvaroh nízkotučný (jemný)
  • Šunka vepřová dušená výběrová

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

1. duben 2019  1

Nedá se jednoznačně říct, že je třeba cvičení některé dny vynechávat. Rozhoduje intenzita tréninku a...

29. březen 2019  2

https://beactivetv.pl/osoba/ewa-chodakowska tahle trenerka se stala v Polsku az celebritkou. jeji porady jsou skvele. ma taky treninky na...