Shyby

28. listopad 2010  1
Shyby

Shyby s širokým úchopem

Chytněte se za hrazdu úchopem širším, než je šíře ramen. Volte úchop nadhmatem: Hřbety rukou směřují dozadu. Ve visu neuvolňujte ramena a nenatahujte ruce úplně, svalstvo zad musí zůstávat stále zatnuté. Nohy visí buď úplně volně, nebo ohnuté v kolenou (holeně pak míří dozadu).

S výdechem se přitahujte k hrazdě. Pohyb začínejte zatnutím svalstva zad, ne ohnutím rukou v loktech. Ruce zůstávají co možná nejvíce pasivní. Veďte hrudník nahoru k hrazdě a pohyb vzhůru ukončete ve chvíli, kdy se hlava dostane nad úroveň dlaní.

S nádechem opět nechte tělo klesat dolů do té doby, než se ruce téměř natáhnou (ruce se nesmí natáhnout úplně!). Svalstvo zad ani na okamžik neuvolňujte.

Instruktážní video

Shyby s úzkým úchopem

Pro tento typ shybů platí stejné zásady, jako pro předchozí cvik. Jediný rozdíl je ve způsobu úchopu. U těchto shybů je třeba držet ruce blízko u sebe a volit kladivový úchop (palce rukou jsou přivráceny k sobě, hřbety rukou od sebe). Toho lze docílit pomocí speciální hrazdy nebo pomocí trianglu.

Instruktážní video (1:45- 2:00)

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Komentáře k článku

1. květen 2012 18:50

Dobrý den , chtěl bych se zeptat, jestli musím být při přítazích v jedné přímce. Když se začnu přitahovat, nohy jdo přede mě a já se celý nakloním. Proradíte mi prosím, co dělám špatně? Děkuji

Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • BeBe Dobré ráno
  • Řecký jogurt natural

Dopolední svačina

  • Hrušky
  • Jogurtový nápoj neochucený

Oběd

  • Kornspitz
  • Tradiční pomazánkové máslo
  • Vejce slepičí

Odpolední svačina

  • Kukuřičné chlebíčky
  • Termizovaná pomazánka
  • Ředkvička

Večeře

  • Maso kuřecí, prsa, bez kůže
  • Rýže Basmati
  • Zelenina dušená

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

18. listopad 2018  0

Ahoj, prosim poradil by mi nekdo, jak se zbavit povysleho tricepsu?? Zacinam byt z toho...

3. listopad 2018  2

Lavičku a jednoruční činky s hrazdou mám jinak u nás ve mestě je posilovna...