Shyby

28. listopad 2010  1
Shyby

Shyby s širokým úchopem

Chytněte se za hrazdu úchopem širším, než je šíře ramen. Volte úchop nadhmatem: Hřbety rukou směřují dozadu. Ve visu neuvolňujte ramena a nenatahujte ruce úplně, svalstvo zad musí zůstávat stále zatnuté. Nohy visí buď úplně volně, nebo ohnuté v kolenou (holeně pak míří dozadu).

S výdechem se přitahujte k hrazdě. Pohyb začínejte zatnutím svalstva zad, ne ohnutím rukou v loktech. Ruce zůstávají co možná nejvíce pasivní. Veďte hrudník nahoru k hrazdě a pohyb vzhůru ukončete ve chvíli, kdy se hlava dostane nad úroveň dlaní.

S nádechem opět nechte tělo klesat dolů do té doby, než se ruce téměř natáhnou (ruce se nesmí natáhnout úplně!). Svalstvo zad ani na okamžik neuvolňujte.

Instruktážní video

Shyby s úzkým úchopem

Pro tento typ shybů platí stejné zásady, jako pro předchozí cvik. Jediný rozdíl je ve způsobu úchopu. U těchto shybů je třeba držet ruce blízko u sebe a volit kladivový úchop (palce rukou jsou přivráceny k sobě, hřbety rukou od sebe). Toho lze docílit pomocí speciální hrazdy nebo pomocí trianglu.

Instruktážní video (1:45- 2:00)

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Komentáře k článku

1. květen 2012 18:50

Dobrý den , chtěl bych se zeptat, jestli musím být při přítazích v jedné přímce. Když se začnu přitahovat, nohy jdo přede mě a já se celý nakloním. Proradíte mi prosím, co dělám špatně? Děkuji

Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Vejce míchaná
  • Kaiserka cereální
  • Rajčata

Dopolední svačina

  • Mléko kefírové
  • Grapefruit

Oběd

  • Kukuřičné chlebíčky
  • Sýr Gervais, 30 % t. v s.
  • Šunka drůbeží

Odpolední svačina

  • Musli tyčinka

Večeře

  • Maso hovězí, kýta
  • Jáhly
  • Brokolice

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

30. červenec 2019  53

Základem je i správná strava k cvičení, tady v článku https://www.bodyflexnutrition.cz/blog/s ... osilovani/ o tom...

16. červenec 2019  1

Ahoj, jak člověk žije aktivně a dodržuje racionálně sestavený jídelníček alespoň ze 60% až 70%,...