Shyby

28. listopad 2010  1
Shyby

Shyby s širokým úchopem

Chytněte se za hrazdu úchopem širším, než je šíře ramen. Volte úchop nadhmatem: Hřbety rukou směřují dozadu. Ve visu neuvolňujte ramena a nenatahujte ruce úplně, svalstvo zad musí zůstávat stále zatnuté. Nohy visí buď úplně volně, nebo ohnuté v kolenou (holeně pak míří dozadu).

S výdechem se přitahujte k hrazdě. Pohyb začínejte zatnutím svalstva zad, ne ohnutím rukou v loktech. Ruce zůstávají co možná nejvíce pasivní. Veďte hrudník nahoru k hrazdě a pohyb vzhůru ukončete ve chvíli, kdy se hlava dostane nad úroveň dlaní.

S nádechem opět nechte tělo klesat dolů do té doby, než se ruce téměř natáhnou (ruce se nesmí natáhnout úplně!). Svalstvo zad ani na okamžik neuvolňujte.

Instruktážní video

Shyby s úzkým úchopem

Pro tento typ shybů platí stejné zásady, jako pro předchozí cvik. Jediný rozdíl je ve způsobu úchopu. U těchto shybů je třeba držet ruce blízko u sebe a volit kladivový úchop (palce rukou jsou přivráceny k sobě, hřbety rukou od sebe). Toho lze docílit pomocí speciální hrazdy nebo pomocí trianglu.

Instruktážní video (1:45- 2:00)

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Komentáře k článku

1. květen 2012 18:50

Dobrý den , chtěl bych se zeptat, jestli musím být při přítazích v jedné přímce. Když se začnu přitahovat, nohy jdo přede mě a já se celý nakloním. Proradíte mi prosím, co dělám špatně? Děkuji

Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Jáhlové vločky instantní
  • Chia semínka
  • Mléko kozí

Dopolední svačina

  • Banány
  • Arašídy

Oběd

  • Sýr Mozzarella, 16 % t. v s.
  • Chléb grahamový
  • Rajčata

Odpolední svačina

  • Mléko kefírové

Večeře

  • Maso vepřové, kýta bez kosti, libová, syrová
  • Rýže neloupaná (natural)
  • Žampiony

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

27. únor 2020  0

Zdravím, začal jsem s posilováním břicha, ale všímám si, že potřebuju to utáhnout spíš "z...

27. leden 2020  0

Dobrý mám dotaz, chtěla bych se zvýsit ohebnost(pružnost)svého tělo.Nevím si rady které cviky jsou vhodné...