Pullover

27. únor 2011  0
Pullover

Pullover můžete cvičit s jednoruční činkou, se dvěma jednoručkami nebo s tyčí. Nejčastější variantou provedení je jednoručka, kterou držíte oběma rukama (viz. video). V případě cvičení se dvěma jednoručkami používejte kladivový úchop (palce rukou svírající činky jsou k sobě, hřbety rukou od sebe). Jestliže se rozhodnete pro tyč, držte ji nadhmatem (v předpažení míří hřbety rukou dozadu).

Začáteční pozice: Nohy jsou pokrčené v kolenou, opřené chodidly o zem. Záda se v oblasti lopatek opírají o lavici (volte takové místo podepření zad, aby bylo možné pohodlné provedení cviku v celém jeho rozsahu). Hrudník je vypnutý, ruce jsou v předpažení (kolmo k tělu) a natažené v loktech.

S nádechem činku po oblouku spouštějte za hlavu až do té doby, dokud se nedostane na úroveň lavičky. V tomto okamžiku pohyb ukončete a s výdechem se vracejte do začáteční pozice (předpažení).

Dejte si obzvláště velký pozor při cvičení s větší vahou, kdy při příliš prudkém puštění činky za hlavu hrozí vykloubení ramene. Proto všechny pohyby provádějte pomalu a soustředěně. Posilujete široký sval zádový a velký sval prsní.

Instruktážní video:

 

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Vejce míchaná
  • Kornspitz
  • Paprika červená

Dopolední svačina

  • Řecký jogurt natural
  • Pomeranče

Oběd

  • Šmakoun natural
  • Pohanka setá
  • Brokolice

Odpolední svačina

  • Rohlíky pšeničné
  • Termizovaná pomazánka
  • Sýr Eidam, 30 % t. v s.

Večeře

  • Maso krůtí, prsa bez kosti a kůže
  • Bramborák
  • Salát hlávkový

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

17. květen 2018  2

Díky za odpověd ) Těch 10000 mám třeba 1-2x do týdne, ostatní dny těch 6500. Silový...

26. březen 2018  1

Hezký den Elzo, držet při vysoké intenzitě maximální tepovku nad 90% může být kontraproduktivní. Pokud...