Pullover

27. únor 2011  0
Pullover

Pullover můžete cvičit s jednoruční činkou, se dvěma jednoručkami nebo s tyčí. Nejčastější variantou provedení je jednoručka, kterou držíte oběma rukama (viz. video). V případě cvičení se dvěma jednoručkami používejte kladivový úchop (palce rukou svírající činky jsou k sobě, hřbety rukou od sebe). Jestliže se rozhodnete pro tyč, držte ji nadhmatem (v předpažení míří hřbety rukou dozadu).

Začáteční pozice: Nohy jsou pokrčené v kolenou, opřené chodidly o zem. Záda se v oblasti lopatek opírají o lavici (volte takové místo podepření zad, aby bylo možné pohodlné provedení cviku v celém jeho rozsahu). Hrudník je vypnutý, ruce jsou v předpažení (kolmo k tělu) a natažené v loktech.

S nádechem činku po oblouku spouštějte za hlavu až do té doby, dokud se nedostane na úroveň lavičky. V tomto okamžiku pohyb ukončete a s výdechem se vracejte do začáteční pozice (předpažení).

Dejte si obzvláště velký pozor při cvičení s větší vahou, kdy při příliš prudkém puštění činky za hlavu hrozí vykloubení ramene. Proto všechny pohyby provádějte pomalu a soustředěně. Posilujete široký sval zádový a velký sval prsní.

Instruktážní video:

 

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Lupínky obilné
  • Mléko polotučné
  • Mango

Dopolední svačina

  • Ořechy kešu
  • Jogurt bílý, 3,5 % tuku

Oběd

  • Čočka
  • Olej řepkový
  • Vejce slepičí

Odpolední svačina

  • Chléb grahamový
  • Termizovaná pomazánka
  • Šunka drůbeží

Večeře

  • Pangasius, filety
  • Brambory rané
  • Salát hlávkový

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

21. červen 2018  1

Hezký den, pokud se mezi přírodní spalovače počítá například kvalitní zelený čaj, zázvor, citrusové plody,...

2. červen 2018  1

Není k tomu potřeba přistupovat příliš věděcky... Zda je trénink dostatečně náročný a přínosný ukazují...