Přítahy jednoručky v předklonu

16. únor 2012  0
Přítahy jednoručky v předklonu

Jde o cvik posilující převážně široký sval zádový a ostatní svaly zad, jako například vzpřimovače trupu důležité pro správný postoj. Zařazením tohoto cviku do tréninku získáte mrštnost  a výbušnost.

Základní poloha je postoj s nohama v šíři ramen, kolena jsou mírně pokrčená. Uchopte jednoručku a předkloňte se, paže s činkou musí viset rovně dolů. Při předklonu je nesmírně důležité držet rovná záda a vypnutý hrudník, za žádnou cenu nekulaťte záda v bedrech. Volnou rukou se opírejte o stehno.

S výdechem zvedejte loket cvičící ruky nahoru a dozadu až do polohy, kdy je nadloktí vodorovně (rovnoběžně s podlahou). S nádechem se vraťte opět na začátek (ruka ve visu). Ruka s činkou se pohybuje v rovině kolmé k zemi, činka je tedy stále co nejblíže boku těla. Pohyb vzhůru je spojen s pasivním pokrčením cvičící ruky v lokti, předloktí visí stále volně k zemi.

Rovná záda = záda propnutá v kříži: Toho docílíte zatnutím bederních svalů, tento postoj je s vyšší vahou těžké udržet. Unavená záda mají tendenci kulatit se, proto raději cvičte zlehka.

Instruktážní video

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Cornflakes kukuřičné lupínky
  • Švestky sušené
  • Jogurt bílý, 3,5 % tuku

Dopolední svačina

  • Proteinová tyčka 34%

Oběd

  • Květák
  • Brambory rané
  • Majonéza domácí

Odpolední svačina

  • Kornspitz
  • Sýr Lučina, 70 % t. v s.

Večeře

  • Tuňák konzervovaný v oleji
  • Rýže neloupaná (natural)
  • Zelenina dušená

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

20. květen 2019  3

Protože fakt už nevím co jíst ...

3. květen 2019  1

Nabrat svaly a zlepšit kondici v takové situaci není snadné, ale ani nemožné. Je nyní...