Francouzský zdvih

27. listopad 2010  0
Francouzský zdvih

Lehněte si na lavici, zatněte břišní svaly a vypněte hrudník. Uchopte obouruční činku nadhmatem zhruba na úrovni ramen. V začáteční poloze jsou paže v předpažení: Kolmo k tělu (tedy svisle) a s propnutými lokty . S nádechem snižujte činku z předpažení k obličeji (pomocí ohnutí paží v loktech). Je nutné, aby byl pohyb dolů opravdu hodně pomalý a soustředěný. Lokty po celou dobu cviků zůstávají fixovány na svém místě. Po dosažení nejnižší polohy začněte pomalu a s výdechem zvedat činku do výchozí pozice (do polohy předpažení).

Cvik nemusí vyhovovat všem tréninkovým metodám, kvůli tzv. mrtvému bodu. To je pozice, ve které triceps odpočívá, což je nežádoucí. Do mrtvého bodu se sval dostane v okamžiku, kdy jsou ruce v předpažení, tedy kolmo k tělu (výchozí pozice).

Tento problém můžete vyřešit tím, že výchozí pozici změníte: Začínejte s činkou za hlavou a s pažemi nataženými v úhlu 45 stupňů vzhledem k podlaze, to bude vaše nová horní pozice, vlastní průběh cviku je identický s klasickou variantou. Tím udržíte triceps v konstantním napětí.

Varianta tohoto sviku na šikmé lavici (hlavou dolů) je o mnoho šetrnější na klouby.

Instruktážní video:

 

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Jáhlové vločky instantní
  • Chia semínka
  • Mléko kozí

Dopolední svačina

  • Banány
  • Arašídy

Oběd

  • Sýr Mozzarella, 16 % t. v s.
  • Chléb grahamový
  • Rajčata

Odpolední svačina

  • Mléko kefírové

Večeře

  • Maso vepřové, kýta bez kosti, libová, syrová
  • Rýže neloupaná (natural)
  • Žampiony

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

27. únor 2020  0

Zdravím, začal jsem s posilováním břicha, ale všímám si, že potřebuju to utáhnout spíš "z...

27. leden 2020  0

Dobrý mám dotaz, chtěla bych se zvýsit ohebnost(pružnost)svého tělo.Nevím si rady které cviky jsou vhodné...