Francouzský zdvih

27. listopad 2010  0
Francouzský zdvih

Lehněte si na lavici, zatněte břišní svaly a vypněte hrudník. Uchopte obouruční činku nadhmatem zhruba na úrovni ramen. V začáteční poloze jsou paže v předpažení: Kolmo k tělu (tedy svisle) a s propnutými lokty . S nádechem snižujte činku z předpažení k obličeji (pomocí ohnutí paží v loktech). Je nutné, aby byl pohyb dolů opravdu hodně pomalý a soustředěný. Lokty po celou dobu cviků zůstávají fixovány na svém místě. Po dosažení nejnižší polohy začněte pomalu a s výdechem zvedat činku do výchozí pozice (do polohy předpažení).

Cvik nemusí vyhovovat všem tréninkovým metodám, kvůli tzv. mrtvému bodu. To je pozice, ve které triceps odpočívá, což je nežádoucí. Do mrtvého bodu se sval dostane v okamžiku, kdy jsou ruce v předpažení, tedy kolmo k tělu (výchozí pozice).

Tento problém můžete vyřešit tím, že výchozí pozici změníte: Začínejte s činkou za hlavou a s pažemi nataženými v úhlu 45 stupňů vzhledem k podlaze, to bude vaše nová horní pozice, vlastní průběh cviku je identický s klasickou variantou. Tím udržíte triceps v konstantním napětí.

Varianta tohoto sviku na šikmé lavici (hlavou dolů) je o mnoho šetrnější na klouby.

Instruktážní video:

 

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Rohlíky pšeničné
  • Tradiční pomazánkové máslo
  • Šunka drůbeží
  • Řeřicha zahradní

Dopolední svačina

  • Jogurtový nápoj neochucený
  • Pomeranče

Oběd

  • Pohanka setá
  • Maso krůtí, prsa bez kosti a kůže
  • Okurka salátová

Odpolední svačina

  • Kukuřičné chlebíčky
  • Sýr Lučina, 70 % t. v s.

Večeře

  • Knäckebrot žitný
  • Sýr Cottage
  • Mrkev

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

1. listopad 2019  3

Předkopávání je naopak jeden z těch nejmíň zdravých a vhodných cviků. Radši bež na legpress

25. říjen 2019  5

Koukám, že to jsou to rady velice zkušeného profesionála. Děkuji Vám taktéž za tyto rady....