Předklony s činkou

24. únor 2011  0
Předklony s činkou

Při předklánění s činkou se zapojuje převážně svalstvo zadní strany stehen a bederních vzpřimovačů.

Stůjte vzpřímeně s nohama mírně rozkročenýma, vypněte hrudník a takto vydržte po celou dobu cviku. Cvik budete provádět s dlouhou činkou, kterou držte v ohybech loktů. (Tyč držte co nejblíže k tělu, dlaně obou rukou spojte a držte u hrudníku.)

S nádechem předkloňte trup. Po celou dobu cvičení držte záda rovná jako prkno, za žádnou cenu se nesmí v bedrech zakulatit! Předklon ukončete v okamžiku, kdy je trup téměř rovnoběžný se zemí a s výdechem se vraťte do původní pozice.

Při předklonu by měly zůstat nohy co nejvíce napřímené, snažte se omezit pokrčování v kolenou. To, že nejste schopni udělat technicky správný pohyb cviku bez značného pokrčení v kolenou, je známkou zkrácených svalů zadní skupiny stehna. V tom případě se musíte častěji a déle protahovat.

Další možný způob provedení cviku se liší pouze úchopem činky. Tyč držte za krkem (položenou na trapézách) a přidržujte ji rukama.  Technika pohybu byla popsána výše, v tomto případě se neliší.

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Toustový chléb celozrnný
  • Sýr Cottage
  • Šunka vepřová dušená výběrová

Dopolední svačina

  • Ořechy para
  • Mandarinky

Oběd

  • Makrela uzená
  • Chléb pšeničný celozrnný
  • Zelenina dušená

Odpolední svačina

  • Mléko acidofilní, min. 3 % tuku

Večeře

  • Maso jehněčí, kýta
  • Brambory rané
  • Lilek

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

9. listopad 2017  2

Ok diky

7. listopad 2017  7

Zdravím pánové, momentálně jsem byl časově vytížen, takže svoje plány dostanete zítra. ...