Mrtvý tah s nataženými koleny

28. listopad 2010  0
Mrtvý tah s nataženými koleny

Mrtvý tah s nataženými koleny lze cvičit s dvěma jednoručkami nebo s tyčí. V případě, že se rozhodnete pro jednoručky, volte kladivový úchop (palce rukou jsou k sobě, hřbety od sebe). Tyč držte nadhmatem (hřbety rukou míří dopředu). Postavte se vzpřímeně s nohama mírně rozkročenýma, po celou dobu cviku udržujte vypnutý hrudník. Uchopte jednoručky, popřípadě dlouhou činku. V případě dlouhé činky ji držte nadhmatem v úrovni ramen a co nejblíže k tělu (tyč se opírá o stehna).

S nádechem zahajte pomalý předklon trupu a pokračujte až do té doby, dokud nebude činka zhruba 30 cm nad zemí. Záda musí být po celou dobu cviku rovná a nesmí se stát, že se v bedrech zakulatí! V průběhu cviku držte hlavu stále v prodloužení trupu (hlavu nepředklánějte ani nezaklánějte).

Při předklonu by měly zůstat nohy co nejvíce napřímené, snažte se omezit pokrčování v kolenou. To, že nejste schopni udělat technicky správný pohyb cviku bez značného pokrčení v kolenou, je známkou zkrácených svalů zadní skupiny stehna. V tom případě se musíte častěji a déle protahovat. Technika cviku je založená na tom, že nohy v kolenou pokrčovat nebudete, na to je třeba neustále myslet.

Jakmile dosáhnete nejnižší pozice, začněte se s výdechem napřimovat až do základní polohy (vzpřímený postoj, činka opřená o stehna).

Instruktážní video

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Cornflakes kukuřičné lupínky
  • Švestky sušené
  • Jogurt bílý, 3,5 % tuku

Dopolední svačina

  • Proteinová tyčka 34%

Oběd

  • Květák
  • Brambory rané
  • Majonéza domácí

Odpolední svačina

  • Kornspitz
  • Sýr Lučina, 70 % t. v s.

Večeře

  • Tuňák konzervovaný v oleji
  • Rýže neloupaná (natural)
  • Zelenina dušená

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

2. srpen 2017  1

Hezký večer, viditelné výsledky jsou velmi individuální záležitost. Někdy se dostaví do čtrnácti dnů, někdy...

31. červenec 2017  1

Začít cvičit lze v jakémkoli věku. Pouze v dětských letech je třeba být opatrnější při...