Bulharský dřep

24. únor 2011  0
Bulharský dřep

Bulharský dřep je obdobou klasického dřepu, provedení je ovšem těžší, protože se zátěž soustředí jen na jednu nohu. Posilujete celé svalstvo nohou, při hlubokém prodřepu se zintenzivní zátěž hýžďového svalstva.

Základní pozice: Postavte se s nohama rozkročenýma na úroveň ramen, vypněte hrudník. Jestliže se rozhodnete cvičit se zátěží, uchopte do každé ruky jednoruční činku kladivovým úchopem (palce rukou míří k tělu, hřbety od těla). Jednu nohu natáhněte dozadu a opřete o vyvýšenou podložku ležící za vámi.

Druhou nohu s nádechem postupně pokrčujte v koleni a klesejte až do okamžiku, kdy je stehno této nohy rovnoběžně se zemí (při hlubším prodřepu se zintenzivní zátěž hýžďového svalstva). Při pohybu dolů je důležité, aby chodidlo nohy opřené o zem bylo celou svou plochou v kontaktu se zemí!  Stále se dívejte před sebe a držte vypnutý hrudník.

Po dosažení nejnižší pozice se s výdechem opět zvedněte (pomocí natažení kolena cvičící nohy) do základní pozice. Poté zahajte další opakování.

Instruktážní video

 

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Pohankové vločky instantní
  • Ovoce kandované
  • Mléko polotučné

Dopolední svačina

  • Ořechy vlašské
  • Pomeranče

Oběd

  • Maso krůtí, prsa bez kosti a kůže
  • Kuskus
  • Cuketa

Odpolední svačina

  • Mléko kefírové

Večeře

  • Šmakoun natural
  • Brambory rané
  • Lilek

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

20. červen 2017  1

Ahoj, ze cviků na zadek bez výrazného zatěžování kolen bych volil různé varianty (v kleče,...

13. červen 2017  1

Hezký den, všechny zmíněné pomůcky lze do tréninku zapojit, přitom je vhodné vždy cíleně procvičit...