Procvičení rotátorové manžety

15. leden 2011  0
Procvičení rotátorové manžety

Rotátorová manžeta je skupina šlach čtyř ramenních svalů. Tyto šlachy obkružují ramenní kloub a tvoří jeho oporu, zabraňují vykloubení. Provedením níže popsaného cviku procvičíte svaly rotátorové manžety, čímž dodáte nejen pevnost ramennímu kloubu, ale i nový impuls pro růst okolní svalové hmoty.

Rozkročte nohy na úroveň šíře ramen a jednou nohou udělejte krátký krok dopředu, pokrčte se v kolenou. Vypněte hrudník a po celou dobu cviku se soustřeďte na udržování vzpřímeného postoje. Jednou rukou se opřete o zeď a do druhé ruky uchopte jednoruční činku. Volte kladivový úchop (palec je obrácen  k tělu, hřbet ruky od těla).

Ruku s činkou zvedněte tak, aby byla rovnoběžně se zemí a ohněte tak, aby byl v lokti pravý úhel. (Nadloktí je tedy rovnoběžně se zemí a předloktí kolmo k zemi.) Ve výchozí pozici je nadloktí v upažení (loket je na boku vedle hlavy, ne před tělem).

Během cviku otáčejte loket o 90 stupňů, v konečné fázi tedy skončí před tělem (předpažení) a pak se vracejte zpět do upažení. V lokti je stále pravý úhel, nadloktí je pořád rovnoběžně se zemí a předloktí kolmo k zemi. Jediný pohyb je přesun z upažení do předpažení a zpět.

Nezapomeňte procvičit obě ruce.

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Jáhlové vločky instantní
  • Jogurt bílý, 3,5 % tuku
  • Ananas sušený

Dopolední svačina

  • Ořechy vlašské
  • Mandarinky

Oběd

  • Batáty (sladké brambory)
  • Chřest bílý
  • Majonéza domácí

Odpolední svačina

  • Mléko kefírové

Večeře

  • Maso králičí, stehna, bez kůže
  • Rýže Basmati
  • Salát mrkvový

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

14. únor 2019  0

Zdravím, chtěl bych vědět názor na to jak nejlépe zkombinovat trénink. Mým cílem je zlepšit celkovou...

14. únor 2019  0

Zdravím, chtěl bych vědět názor na to jak nejlépe zkombinovat trénink. Mým cílem je zlepšit celkovou...