Výbušné kliky

5. únor 2012  0
Výbušné kliky

Chcete si trochu okořenit trénink? Pak zkuste tuto variantu kliků s výskokem. Budete vyčerpaní již po třetině počtu normálních kliků, které zvládnete. Cvik posiluje stejné partie jako kliky (hlavně prsa a triceps, ale i většinu ostatních svalů rukou a horní části trupu), ovšem o mnoho efektivněji. Je zaměřený převážně na dynamiku pohybu a na výbušnost. Podmínka pro provedení tohoto cviku je určitá fyzická zdatnost: Jestliže nezvládnete 40 normálních kliků bez pauzy, pak se do kliků s výskokem raději nepouštějte.

Princip je jednoduchý: Děláte klasické kliky, ale při každém kliku vyšvihnete ruce do výšky a dopadáte dlaněmi střídavě na podložky a opět na zem.

Položte na zem dva bloky na aerobik nebo jakékoliv jiné podložky o výšce zhruba 30 cm. (Obě podložky jsou navzájem rovnoběžně, ve vzdálenosti asi 1 metr mezi jejich vnitřními okraji.) Udělejte jeden klasický klik na zemi (s rukama mezi podložkami). Při návratu zpět nahoru do výchozí polohy kliku, kdy se ruce napínají, ruce vyšvihněte a dopadněte dlaněmi na vyvýšené podložky. Udělejte klik s rukama na podložkách, pak opět vyšvihněte ruce, dopadněte na zem a takto stále pokračujte.

Při pohybu nahoru výdech, dolů nádech. POZOR! Nohy musí zůstat pořád propnuté a vyvarujte se jakéhokoli prohýbání nebo kulacení zad! Trup a nohy musí být stále v jedné rovině.

Dopady na zem mohou mít špatný vliv na zápěstní klouby, proto doporučuji používat měkkou podložku pod ruce (stačí například složit mikinu, popř. použít molitan nebo jiné pomůcky).

Návod na provedení klasického kliku: Kliky

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Vejce míchaná
  • Chléb grahamový
  • Paprika červená

Dopolední svačina

  • Puding vanilkový
  • Jablka sušená

Oběd

  • Sýr Mozzarella, 16 % t. v s.
  • Rajčata
  • Olej olivový
  • Toustový chléb celozrnný

Odpolední svačina

  • Musli tyčinka

Večeře

  • Maso krůtí, prsa bez kosti a kůže
  • Brambory rané
  • Okurka salátová

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

1. listopad 2019  3

Předkopávání je naopak jeden z těch nejmíň zdravých a vhodných cviků. Radši bež na legpress

25. říjen 2019  5

Koukám, že to jsou to rady velice zkušeného profesionála. Děkuji Vám taktéž za tyto rady....