Kliky

28. listopad 2010  2
Kliky

Jedná se o nejméně náročný komplexně posilovací cvik vhodný pro všechny. Lehněte si na podlahu obličejem dolů. Položte dlaně na podlahu do vzdálenosti zhruba 30 cm od ramen.

Pomocí vzepření rukou zvedejte hrudník ze země a s výdechem pokračujte až do polohy téměř natažených paží (lokty v nejhornější fázi cviku jsou skoro napnuté, ale ne úplně- to umožňuje neustálou kontrakci prsních svalů). Po dosažení této polohy se s nádechem vracejte zpět dolů, dokud se hrudník nedotkne podlahy a celý cvik pravidelně a bez pauzy opakujte.

Položením nohou na vyvýšenou podložku zvýšíte účinek na horní část prsních svalů, cvik je náročnější. Položením rukou na vyvýšenou podložku zvýšíte účinek na spodní část prsních svalů.

Kliky na jedné ruce - Váha je na spodní ruce, vrchní ruka slouží jen jako potřebná opora.

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Komentáře k článku

1. květen 2012 18:53

Dobrý den, chtl bych se jště zeptat, co mám dělat při nesouměrnosti prsních svalů. Nemám je tak vypracované? ale jde to poznat. Děkuji

10. srpen 2015 20:52

Více zabírat na slabší polovinu např. na bench si naložit více na jednu stranu než se obě srovnají u kliku si dát silnější pulku na vyvýšenější místo :)

Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Chléb pšeničný bílý
  • Sýr Lučina, 70 % t. v s.
  • Rukola

Dopolední svačina

  • Mléko acidofilní, min. 3 % tuku
  • Víno - hrozny

Oběd

  • Těstoviny, bezvaječné, celozrnné
  • Maso kuřecí, horní stehno bez kosti a kůže
  • Ananas

Odpolední svačina

  • Tvaroh nízkotučný (jemný)

Večeře

  • Fazole černé
  • Čočka červená
  • Losos - filet bez kůže

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

1. listopad 2019  3

Předkopávání je naopak jeden z těch nejmíň zdravých a vhodných cviků. Radši bež na legpress

25. říjen 2019  5

Koukám, že to jsou to rady velice zkušeného profesionála. Děkuji Vám taktéž za tyto rady....