Zkracovačky

28. listopad 2010  3
Zkracovačky

Zkracovačky cvičte v lehu s chodidly na zemi a s nohama mírně pokrčenýma v kolenou. Ruce jsou volně za hlavou, nesmí pomáhat hlavě v pohybu dopředu! Při slabších břišních svalech mějte ruce překřížené na hrudníku.

Cvik začněte vleže. Bedra s výdechem pevně přitiskněte k podložce a zpevněte břišní svaly. Tahem břišních svalů se zakulatí a nadzvedne od podložky horní část trupu. Pohybuje se jen horní část trupu, bedra jsou po celou dobu pevně přitisknutá k zemi. S pohybem nahoru vydechujte. Zakulacujte a zvedejte trup co nejvýše, ale celá spodní část trupu (bedra) musí zůstat stále pevně na zemi: Pohyb je nutné ukončit ještě předtím, než byste se dostali do výšky, ve které by se bedra začala odlepovat od země.

Pohyb dolů je doprovázen nádechem, jedná se opět o postupné rozvíjení trupu na podložku, záda jsou co nejkulatější. Hlava ani ramena se nesmí dotknout země! Celá dráha pohybu zkracovaček tedy není dlouhá, jedná se spíše o kmitání.

Šikmé zkracovačky

Princip je stejný jako u klasických zkracovaček, ale trup je cestou vzhůru veden jiným způsobem. Při pohybu nahoru rotuje hrudník vůči zbytku těla: Rameno se tedy přibližuje k protilehlé kyčli.  Dodržujte stejná pravidla jako pro klasické zkracovačky (postupné kulaté odvíjení trupu, přitisknutá bedra, atd.)

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Komentáře k článku

7. srpen 2012 13:13

Dobrý den, jak do jakého úhlů se mám předklonit,aby to byla dobře provedená zkracovačka?

30. březen 2014 16:56

Zdravím fitnesáci, je pravda že cviky na břicho jsou tlaky na oči?

21. červenec 2014 19:27

Cvičím fůru let,i břicho,nu a oči jsem si nevytlačila ni v nich nemám krev a jizvy;-).Velice příjemné je oči mít zavřené a soustředit se na pohyb svalů,vnímat je,správně dýchat.Doporučuji a přeji úspěch a radost v a z pohybu.

Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Cornflakes kukuřičné lupínky
  • Švestky sušené
  • Jogurt bílý, 3,5 % tuku

Dopolední svačina

  • Proteinová tyčka 34%

Oběd

  • Květák
  • Brambory rané
  • Majonéza domácí

Odpolední svačina

  • Kornspitz
  • Sýr Lučina, 70 % t. v s.

Večeře

  • Tuňák konzervovaný v oleji
  • Rýže neloupaná (natural)
  • Zelenina dušená

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

27. srpen 2019  2

Musím říct že tréninky máme vcelku drsné. Obvykle se to střídá - pondělí ,středa,pátek jezdíme...

30. červenec 2019  53

Základem je i správná strava k cvičení, tady v článku https://www.bodyflexnutrition.cz/blog/s ... osilovani/ o tom...