Nohy ve vzduchu

16. leden 2012  0
Nohy ve vzduchu

Cvik oblíbený hlavně u žen, ale pánové budou mít možná více práce a druhý den se ani nebudou moct protáhnout. Posiluje a rýsuje celé břicho.

Začněte v lehu na zádech s rukama nataženýma do stran (dlaněmi dolů). Zvedněte nohy tak, aby mířily přímo svisle vzhůru (jestliže chybí dostatečná ohebnost, můžete si dopomoci mírným pokrčením v kolenou). Zatněte břišní svaly: Nesmí se stát, že se vám záda v oblasti beder prohnou a odlepí od podložky.

Další krok je pokles nohou na úroveň úhlu 60 stupňů se zemí. Břišní svaly jsou pořád zatnuté a nohy natažené. Vydržte několik vteřin, poté nohy pusťte ještě o něco níže a opět vydržte. Poté vraťte nohy do původních 60 stupňů a zase pár vteřin vyčkejte. Cvik končí v původní pozici (nohy kolmo k zemi), kde musíte opět chvilku vydržet. Nakonec nohy uvolněte a položte na zem, před dalším cvikem si odpočiňte.

Pro zvýšení zátěže prodlužte časové prodlevy mezi změnami poloh nebo mezi kotníky sevřete lehkou jednoruční činku.

Výhoda podobných cviků je ta, že držení ve stálé pozici nedovoluje nežádoucí pohyby (švihy a jiné), které znatelně snižují účinnost cvičení.

Instruktážní video

 

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Lupínky obilné
  • Mléko polotučné
  • Mango

Dopolední svačina

  • Ořechy kešu
  • Jogurt bílý, 3,5 % tuku

Oběd

  • Čočka
  • Olej řepkový
  • Vejce slepičí

Odpolední svačina

  • Chléb grahamový
  • Termizovaná pomazánka
  • Šunka drůbeží

Večeře

  • Pangasius, filety
  • Brambory rané
  • Salát hlávkový

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

21. červen 2018  1

Hezký den, pokud se mezi přírodní spalovače počítá například kvalitní zelený čaj, zázvor, citrusové plody,...

2. červen 2018  1

Není k tomu potřeba přistupovat příliš věděcky... Zda je trénink dostatečně náročný a přínosný ukazují...