Metronomy

28. listopad 2010  1
Metronomy

Lehněte si na záda a upažte (ruce jsou položené volně, dlaněmi dolů, kolmo k tělu). Během cvičení mají ruce za úkol držet stabilitu trupu, proto zůstávají stále na svém místě, neposouvají se, ani se nezvedají.

Přednožte (zvedněte nohy do vzduchu, stehna jsou kolmo k tělu). Přednožené končetiny jsou u začátečníků ohnuté v kolenou, pokročilí a ohební sportovci mohou zkusit provedení cviku s nohami úplně nataženými. Zatněte břišní svaly a přitiskněte bedra pevně k podložce, takto musí zůstat po celou dobu cviku! Pánev je mírně ve vzduchu.

Pomocí rotace v pánvi spouštějte a zvedejte nohy střídavě na obě strany. Stehna musí být stále kolmo k tělu, pohyb tedy provádíte v jedné rovině. V nejnižší poloze nohy nepokládejte na zem, končete vždy několik centimetrů nad podložkou.

S pohybem dolů je spojen nádech, nahoru výdech. Cvik provádějte pomalu a soustředěně, ne švihem!

Instruktážní video

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Komentáře k článku

4. květen 2014 12:08

Dobrý de, chtěla bych se zeptat, je tento cvik vhodný ro vytvarování bříška do písmena V se vpodní části?

Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Lupínky obilné
  • Mléko polotučné
  • Mango

Dopolední svačina

  • Ořechy kešu
  • Jogurt bílý, 3,5 % tuku

Oběd

  • Čočka
  • Olej řepkový
  • Vejce slepičí

Odpolední svačina

  • Chléb grahamový
  • Termizovaná pomazánka
  • Šunka drůbeží

Večeře

  • Pangasius, filety
  • Brambory rané
  • Salát hlávkový

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

16. červenec 2019  1

Ahoj, jak člověk žije aktivně a dodržuje racionálně sestavený jídelníček alespoň ze 60% až 70%,...

12. červenec 2019  4

Zkoušel jsem různé varianty (mono, krealkyn, CEE) a podle osobního pocitu mi připadal nejúčinnější klasický...