Metronomy

28. listopad 2010  1
Metronomy

Lehněte si na záda a upažte (ruce jsou položené volně, dlaněmi dolů, kolmo k tělu). Během cvičení mají ruce za úkol držet stabilitu trupu, proto zůstávají stále na svém místě, neposouvají se, ani se nezvedají.

Přednožte (zvedněte nohy do vzduchu, stehna jsou kolmo k tělu). Přednožené končetiny jsou u začátečníků ohnuté v kolenou, pokročilí a ohební sportovci mohou zkusit provedení cviku s nohami úplně nataženými. Zatněte břišní svaly a přitiskněte bedra pevně k podložce, takto musí zůstat po celou dobu cviku! Pánev je mírně ve vzduchu.

Pomocí rotace v pánvi spouštějte a zvedejte nohy střídavě na obě strany. Stehna musí být stále kolmo k tělu, pohyb tedy provádíte v jedné rovině. V nejnižší poloze nohy nepokládejte na zem, končete vždy několik centimetrů nad podložkou.

S pohybem dolů je spojen nádech, nahoru výdech. Cvik provádějte pomalu a soustředěně, ne švihem!

Instruktážní video

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Komentáře k článku

4. květen 2014 12:08

Dobrý de, chtěla bych se zeptat, je tento cvik vhodný ro vytvarování bříška do písmena V se vpodní části?

Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Kaše krupicová
  • Prášek kakaový

Dopolední svačina

  • Chléb pšeničný celozrnný
  • Termizovaná pomazánka

Oběd

  • Kroupy ječné
  • Cizrna
  • Maso jehněčí, kýta

Odpolední svačina

  • Jogurtový nápoj neochucený
  • Ořechy vlašské

Večeře

  • Těstoviny bezvaječné
  • Tuňák, filet
  • Polníček

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

29. červen 2020  0

Dobrý den - zdravím všechny co se snaží trochu posilovat ... Měl bych na Vás dotaz...

19. červen 2020  1

Při domácím posilování se netřeba tolik obávat velkého nárůstu svalů, zvlášť u žen. Množství držícího...