Metronomy

28. listopad 2010  1
Metronomy

Lehněte si na záda a upažte (ruce jsou položené volně, dlaněmi dolů, kolmo k tělu). Během cvičení mají ruce za úkol držet stabilitu trupu, proto zůstávají stále na svém místě, neposouvají se, ani se nezvedají.

Přednožte (zvedněte nohy do vzduchu, stehna jsou kolmo k tělu). Přednožené končetiny jsou u začátečníků ohnuté v kolenou, pokročilí a ohební sportovci mohou zkusit provedení cviku s nohami úplně nataženými. Zatněte břišní svaly a přitiskněte bedra pevně k podložce, takto musí zůstat po celou dobu cviku! Pánev je mírně ve vzduchu.

Pomocí rotace v pánvi spouštějte a zvedejte nohy střídavě na obě strany. Stehna musí být stále kolmo k tělu, pohyb tedy provádíte v jedné rovině. V nejnižší poloze nohy nepokládejte na zem, končete vždy několik centimetrů nad podložkou.

S pohybem dolů je spojen nádech, nahoru výdech. Cvik provádějte pomalu a soustředěně, ne švihem!

Instruktážní video

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Komentáře k článku

4. květen 2014 12:08

Dobrý de, chtěla bych se zeptat, je tento cvik vhodný ro vytvarování bříška do písmena V se vpodní části?

Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Pohankové vločky instantní
  • Ovoce kandované
  • Mléko polotučné

Dopolední svačina

  • Ořechy vlašské
  • Pomeranče

Oběd

  • Maso krůtí, prsa bez kosti a kůže
  • Kuskus
  • Cuketa

Odpolední svačina

  • Mléko kefírové

Večeře

  • Šmakoun natural
  • Brambory rané
  • Lilek

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

20. květen 2019  3

Protože fakt už nevím co jíst ...

3. květen 2019  1

Nabrat svaly a zlepšit kondici v takové situaci není snadné, ale ani nemožné. Je nyní...