Švih s jednoručkou

27. únor 2011  0
Švih s jednoručkou

Postavte se s nohama mírně rozkročenýma a po celou dobu cviku udržujte vypnutý hrudník. Do natažených rukou uchopte jednoruční činku (držte ji pevně za kotouč).

Předkloňte se a pokrčte nohy v kolenou, činku přemístěte mezi nohy (ruce jsou stále natažené). Dejte velký důraz na to, abyste se nehrbili v zádech! Záda musí být po celou dobu cviku rovná jako prkno.

S nataženýma rukama činku vyšvihněte nad úroveň hlavy, současně opět napřimte trup a nohy (napřímení trupu a natažení nohou jsou pomocné pohyby). Všechny tři pohyby (vyšvihnutí činky, napřímení trupu a natažení nohou) musí být rychlé a dynamické, ale je třeba dodržovat správnou techniku! Horní pozice cviku tedy vypadá takto: Stojíte vzpřímeně s nataženýma rukama nad úrovní hlavy.

Z horní pozice se s nádechem vraťte zpět do původní pozice (činka je mezi nohama pokrčenýma v kolenou, trup je předkloněný).

*Pohyby trupu a nohou jsou stejné jako u cviku vytáčení do stran. Vytáčení do stran (viz. instruktážní video) Nekopírujte pohyby rukou! Video je jen pro představu, jak vypadají pohyby nohou a trupu.

Švihy s jednoručkou zapojují široké spektrum svalů, nejvíce bedra a ramena. Vřele doporučuji každému a do jakéhokoliv typu tréninku.

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Jáhlové vločky instantní
  • Chia semínka
  • Mléko kozí

Dopolední svačina

  • Banány
  • Arašídy

Oběd

  • Sýr Mozzarella, 16 % t. v s.
  • Chléb grahamový
  • Rajčata

Odpolední svačina

  • Mléko kefírové

Večeře

  • Maso vepřové, kýta bez kosti, libová, syrová
  • Rýže neloupaná (natural)
  • Žampiony

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

27. únor 2020  0

Zdravím, začal jsem s posilováním břicha, ale všímám si, že potřebuju to utáhnout spíš "z...

27. leden 2020  0

Dobrý mám dotaz, chtěla bych se zvýsit ohebnost(pružnost)svého tělo.Nevím si rady které cviky jsou vhodné...