Mrtvý tah na jedné noze

27. únor 2011  0
Mrtvý tah na jedné noze

Mrtvý tah na jedné noze posiluje bederní vzpřimovače a svalstvo nohou, jde o lehčí variantu mrtvého tahu vhodnou pro začátečníky. Tento cvik je velice oblíbený u žen.

Mrtvý tah na jedné noze lze cvičit s jednou nebo se dvěma jednoručkami, s dlouhou obouruční činkou nebo úplně bez zátěže. V případě, že se rozhodnete pro jednoručky/ jednoručku, volte kladivový úchop (palce rukou jsou k sobě/ k tělu, hřbety od sebe/ od těla). Tyč držte nadhmatem (hřbety rukou míří dopředu). Postavte se vzpřímeně s nohama mírně rozkročenýma, po celou dobu cviku udržujte vypnutý hrudník. Uchopte jednoručky, popřípadě dlouhou činku. V případě dlouhé činky ji držte nadhmatem v úrovni ramen a co nejblíže k tělu (opírá se o stehna).

S nádechem zahajte pomalý předklon trupu, který je doprovázen současným zdvižením jedné nohy. Předklánějte trup a zvedejte nataženou nohu až do okamžiku, kdy jsou noha i trup rovnoběžně se zemí. V tomto okamžiku zahajte s výdechem pohyb zpět: Opět napřimte trup a postavte nohu na zem.

Je nesmírně důležité držet rovná záda a neohýbat je v oblasti beder! Zvedající se noha musí být natažená. Necvičící nohu, kterou stojíte na zemi, můžete v průběhu cviku lehce pokrčit v koleni. Ruce jsou pasivní, jejich úkolem je jen držet činku, po celou dobu cviku míří svisle k zemi (až na cvičení s jednou činkou, viz. 2. video)

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Vejce míchaná
  • Kaiserka cereální
  • Rajčata

Dopolední svačina

  • Mléko kefírové
  • Grapefruit

Oběd

  • Kukuřičné chlebíčky
  • Sýr Gervais, 30 % t. v s.
  • Šunka drůbeží

Odpolední svačina

  • Musli tyčinka

Večeře

  • Maso hovězí, kýta
  • Jáhly
  • Brokolice

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

18. březen 2019  14

A mohl byste mi prosím trošku zkritizovat ten jídelníček na jsem posílal na začátku? Obvykle...

18. únor 2019  1

Když to časové možnosti a regenerační schopnosti dovolí, silové tréninky bych dělil na více jednotek....