Mrtvý tah

28. listopad 2010  1
Mrtvý tah
Mrtvý tah

Mrtvý tah lze cvičit s dvěma jednoručkami nebo s tyčí. V případě, že se rozhodnete pro jednoručky, volte kladivový úchop (palce rukou jsou k sobě, hřbety od sebe). Tyč držte nadhmatem (hřbety rukou míří dopředu). Postavte se vzpřímeně s nohama mírně rozkročenýma, po celou dobu cviku udržujte vypnutý hrudník. Uchopte jednoručky, popřípadě dlouhou činku. V případě dlouhé činky ji držte nadhmatem v úrovni ramen a co nejblíže k tělu (tyč se opírá o stehna).

S nádechem zahajte pomalý předklon trupu a pokračujte až do té doby, dokud nebude činka zhruba 30 cm nad zemí. Předklon trupu je doprovázen pokrčením v kolenech. Je nezbytně nutné, aby byla záda pořád rovná! Ohnutí v bedrech znamená fatální chybu a naprosté nedodržení techniky cviku. Po celou dobu cviku se dívejte před sebe.

Jakmile dosáhnete nejnižší pozice, začněte se s výdechem napřimovat až do základní polohy (vzpřímený postoj, natažené nohy, činka opřená o stehna). Pohyb vzhůru z nejnižší pozice zahajte dynamickým odpružením nohou a pak vyrovnávejte trup.

Zpočátku cvičte s minimální hmotností a poté postupně přidávejte. Mrtvý tah je silový cvik, který rozvíjí svalstvo v oblasti beder a nohou.

Instruktážní video

A na závěr (toto doma nezkoušejte ;)

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Komentáře k článku

30. listopad 2015 12:08

Zdravím jen že jste si asi popletly video protože to co je na videu ten kluk doma tak jsou dřepy s jednoručkama a né mrtvé tahy.... ale nechci rýpat :D

Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Cornflakes kukuřičné lupínky
  • Švestky sušené
  • Jogurt bílý, 3,5 % tuku

Dopolední svačina

  • Proteinová tyčka 34%

Oběd

  • Květák
  • Brambory rané
  • Majonéza domácí

Odpolední svačina

  • Kornspitz
  • Sýr Lučina, 70 % t. v s.

Večeře

  • Tuňák konzervovaný v oleji
  • Rýže neloupaná (natural)
  • Zelenina dušená

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

27. srpen 2019  2

Musím říct že tréninky máme vcelku drsné. Obvykle se to střídá - pondělí ,středa,pátek jezdíme...

30. červenec 2019  53

Základem je i správná strava k cvičení, tady v článku https://www.bodyflexnutrition.cz/blog/s ... osilovani/ o tom...