Změna postavy je běh na nekonečnou trať

18. prosinec 2017  0
Změna postavy je běh na nekonečnou trať

Rozhodli jste se změnit svojí postavu? Skvěle. Chcete nabrat více svalové hmoty, snížit množství tělesného tuku, zkombinovat obojí a zlepšit kondici? Máte mojí podporu. Pokud ale nevíte jak na to, čím začít, jak se hýbat, co jíst, pojďme společně na tyto otázky najít vhodné odpovědi. Jiné než očekáváte.

Každý něco dělá poprvé. Není neobvyklé chybovat. Není to ani nic špatného. Je však potřeba se na základě přešlapu učit a zdokonalovat. Pokud se rozhodnu naučit žonglovat, nejspíš si vystačím s trojicí míčků a jedním naučným videem. Během hodiny přehazování míčku z dlaně do dlaně už v sobě objevuji nový talent. Každá další hodina tréninku vede k viditelnému zlepšení. Změnit postavu avšak není srovnatelně jednoduché. První výsledky nelze očekávat po týdnu, někdy ani po měsíci a pokud to myslím zcela vážně, zaměřuji se na změnu životního stylu. Z mé touhy se najednou stává běh na nekonečnou trať. Protože jedině tak to má smysl. Opravdu.

Změna je odnaučit se něco, co jste se naučili dříve

Na internetu naleznete nespočet vzorů jídelníčků, tréninková videa, slohy motivačních citátů. Nic z toho ale nebude stát společně s vámi na začátku vaší osobní cesty a vyjadřovat vám podporu v to, co děláte. To můžete jedině vy sami. Odpovězte si proto na otázku, co jste celou dobu dělali špatně, když nyní máte nadváhu, která vám překáží a vadí, proč jste na tom fyzicky natolik špatně, když nevyjdete dvacet schodů, aniž byste se nezadýchali, z jakého důvodu jste se tak dlouho nestarali a nepečovali o svoje tělo, že je natolik zhuntované. Znáte odpověď? Znáte řešení! Víte kde začít.

Změna potřebuje individuální přístup

Nemůžete se spoléhat na moudra, která si přečtete. Na rady, o které poprosíte bez předchozí vlastní invence. To, že někdy pro někoho byly užitečné a zafungovaly, neznamená, že musí stoprocentně fungovat i na vás. A pravděpodobně také nebudou. Na trase za vysněnou postavou není možné vyhledávat nejsnazší cestu, podvádět se a obcházet překážky. Naopak, musíte je překonávat. Než se to naučíte, občas zakopnete a upadnete. Neexistuje pro vás však nic lepšího. Budete si to pamatovat. Poučíte se z toho. Máte s čím pracovat. Jestliže se vyskytne chyba v jídelníčku nebo v tréninku, jež si necháte sestavit a slepě budete věřit, že je to to nejlepší, co můžete mít, zvlášť když jste to získali víceméně bezpracně, nikdy takovou chybu neobjevíte a nikdy se z ní nepoučíte. Neposunete se dál.

Poznejte sami sebe - není to raketová věda

Zajímejte se nejdříve jak tělo funguje, a až potom řešte, co k tomu potřebuje. Najednou začnete rozpoznávat co je pro vás nejlepší. Co jíst, kdy to jíst, jakou zvolit suplementaci, jaké cviky zařadit do tréninku a jak trénovat často. Nepřijdete na to okamžitě. Jedná se o velkou časovou investici. Než sami sobě porozumíte, může to trvat měsíc, možná půl roku i rok, ale pozbytek života z toho budete těžit a nikdy to nezapomenete narozdíl od několika odstavců textu z kulturistického časopisu, jaké jsou tam nakonec třeba jen pro vyplnění prostoru, pro který se nenašel inzerent nabízející zázračný tréninkový sumplement.

Inspirujte se u druhých, neuzavírejte se před pohledy zkušenějších, čerpejte z více různých zdrojů ale nespokojte se s tím, že to tak je. Přemýšlejte nad tím, proč to tak je a co užitečného vám to přinese. Tu hlavní cestu si vždy musíte prošlapat sami. Prošlapali si jí všichni, kteří dnes jsou tam, kde chtěli být. Nikdo to neměl snadné a k cíli se nedostal ze dne na den. Překonali nesnáze, vydrželi, věřili sobě a tomu, co dělali. Buďte jako oni, ale zůstaňte sví. Za každou cenu.

Autor článku
Autor tohoto článku

Luboš se zabývá poradenstvím pro výživu a zdravý životní styl. Tento magazín provozuje a aktivně propaguje. Kromě kondičního posilování v domácím prostředí se věnuje mnoha dalším sportům. Vyzkoušel již různé druhy jídelníčků, tréninkových plánů a doplňků sportovní výživy. Zdrojem informací, které poskytuje, jsou předně jeho zkušenosti.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Toustový chléb celozrnný
  • Sýr Cottage
  • Šunka vepřová dušená výběrová

Dopolední svačina

  • Ořechy para
  • Mandarinky

Oběd

  • Makrela uzená
  • Chléb pšeničný celozrnný
  • Zelenina dušená

Odpolední svačina

  • Mléko acidofilní, min. 3 % tuku

Večeře

  • Maso jehněčí, kýta
  • Brambory rané
  • Lilek

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

21. červen 2018  1

Hezký den, pokud se mezi přírodní spalovače počítá například kvalitní zelený čaj, zázvor, citrusové plody,...

2. červen 2018  1

Není k tomu potřeba přistupovat příliš věděcky... Zda je trénink dostatečně náročný a přínosný ukazují...