Vytvaruj své paže skákáním přes švihadlo

12. srpen 2013  1
Vytvaruj své paže skákáním přes švihadlo

Mnozí se vyhýbají tričkům s krátkým rukávem, když se stydí za své ploché či ochablé svaly na pažích. Víš ale, že tak jednoduchá pomůcka, se kterou se mnohdy setkáváš už od dětských let, jako je švihadlo, dokáže od takového trápení hravě pomoci? K vyzkoušení přinášíme seznam ověřených cviků a jediné, co k jejich provedení potřebuješ, je švihadlo. Nudit se při jejich provádění rozhodně nebudeš.

Vyzkoušej cviky, které tvarují paže

Americký olympionik Buddy Lee (na videu pod odstavcem) založil roku 1996 institut pro skákání přes švihadlo, čímž dokonce podpořil i zájem vědců o tento sport. Jeho hlavním cílem je vzdělávání fitness nadšenců a informování o dalším způsobu transformace jejich těl se zařazením švihadla do tréninku.

Institut představuje a vysvětluje několik různých cvičení a ty nejlepší, které můžeš zahrnout do svého každodenního života, a upravit pomocí nich tvary svých rukou si nyní popíšeme.

Čínský řetěz

Na tento cvik je potřeba dalších dvou partnerů a celkem tedy tří švihadel. Základem úspěšného provedení cviku je vzájemná koordinace pohybů. Osoba uprostřed drží v rukou dva konce různých švihadel a osoby po krajích v rukou na vnitřní straně sdílí jedno společné. Jedná se jedno z nejlepších cvičení se švihadlem posilující zápěstí a ruce. Vhodné i jako miniprogram na zábavné odpoledne s přáteli.

Volný styl

Podobně jako u lyžování, snowboardingu nebo skateboardingu, můžeš při skákání přes švihadlo zapojit svojí fantazii a nezaměřovat se na žádný konkrétní styl. Do skákání zapoj i své partnery a znásob tak svůj zážitek.

Zvedání kolen

Fitness trenérka Lacey Stone poukazuje na další účinný cvik, který je zaměřený na břišní svaly stejně jako na paže. V jedné sérii, která trvá 1 minutu, se vždy střídají obě kolena. Při provedení cviku zvedej koleno nad úroveň boků a ve chvíli, kdy tě lano švihadla mine, nohu natáhni, přenes na ní váhu a kolena prostřídej.

Výhody cviků se švihadlem

Skákání přes švihadlo je efektivní cestou pro získání a udržování své kondice už během 10 minutového cvičení. Doporučeno je i dětem, kteří tak posilují srdeční činnost.

Věřím, že zmíněných 10 minut nepřetržitého přeskakování denně pomáhá posilovat kosti a svaly a může mít stejný účinek jako půlkilometrové plavání nebo dvacetiminutový běh.

Obézní lidé, snažící se redukovat svojí váhu, by však měli být opatrní na své klouby a páteř. U sportu začínat spíše chůzí či cvičit na crossových či eliptických trenažérech a následně přecházet k běhu a švihadlu. Doporučuji jim také skákat v odpružené běžecké obuvi a na podložce změkčující dopad a usnadňující odraz.

Jak vybrat správnou délku švihadla

Délka lana je velmi podstatná záležitost, a pokud se cviky s ním rozhodneš zařadit do svého běžného programu, měj raději své vlastní.

Stoupni si jedním chodidlem na lano švihadla přesně v jeho polovině. Konce (rukojeti) by pak při natažení neměly být výše než tvá ramena. Ideální výška bude do polohy podpaží.

Autor článku
Autor tohoto článku

Luboš se zabývá poradenstvím pro výživu a zdravý životní styl. Tento magazín provozuje a aktivně propaguje. Kromě kondičního posilování v domácím prostředí se věnuje mnoha dalším sportům. Vyzkoušel již různé druhy jídelníčků, tréninkových plánů a doplňků sportovní výživy. Zdrojem informací, které poskytuje, jsou předně jeho zkušenosti.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Komentáře k článku

25. srpen 2013 18:55

Jak bybrat správnou délku švihadla?

Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Rohlíky pšeničné
  • Tradiční pomazánkové máslo
  • Šunka drůbeží
  • Řeřicha zahradní

Dopolední svačina

  • Jogurtový nápoj neochucený
  • Pomeranče

Oběd

  • Pohanka setá
  • Maso krůtí, prsa bez kosti a kůže
  • Okurka salátová

Odpolední svačina

  • Kukuřičné chlebíčky
  • Sýr Lučina, 70 % t. v s.

Večeře

  • Knäckebrot žitný
  • Sýr Cottage
  • Mrkev

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

1. listopad 2019  3

Předkopávání je naopak jeden z těch nejmíň zdravých a vhodných cviků. Radši bež na legpress

25. říjen 2019  5

Koukám, že to jsou to rady velice zkušeného profesionála. Děkuji Vám taktéž za tyto rady....