Vibrační plošiny - mají smysl?

31. leden 2013  0
Vibrační plošiny - mají smysl?

Vibrační plošina vám může nabídnout určité cvičební a zdravotní výhody, ale není příliš jasné, zda je vhodná pro pravidelné cvičení.

Na přístroji s vibrační plošinou můžete stát, sedět nebo i ležet. Tento vibrační stroj přenáší energii do vašeho těla a nutí vaše svaly, aby se stahovaly a uvolňovaly několikrát za sekundu. Během působení vibrací můžete pociťovat námahu. Vibrační stroj můžete nalézt v místní posilovně nebo si dokonce můžete jeden koupit pro domácí užití.

Zastánci říkají, že i tak málo jako je 15 minut denně třikrát týdně strávených na vibrační plošině vám může pomoci zhubnout, spálit tuk, vylepšit pružnost, zlepšit krevní oběh, posílit vaše tělo a snížit stresový hormon kortizol.

Úplný výzkum o vibračních plošinách však chybí. Není zcela jasné, zda vibrační plošina poskytuje stejný rozsah zdravotních účinků, jako aktivní zapojení do cvičení, kterým může být chůze, jízda na kole nebo plavání. Některý z výzkumů ukazuje, že vibrace mohou pomoci zlepšit sílu a také pomáhají zhubnout z důvodu redukce kalorií.

Vibrační plošina také může hrát roli nad rámec sportování a cvičení. Některé výzkumy poukazují na to, že pokud je používána správně anebo v případě potřeby pod lékařským dohledem, může snižovat bolest, zlepšovat rovnováhu u dospělých či snižovat úbytek kostní hmoty.

Přesto, pokud chcete zhubnout nebo se zdokonalovat svoji kondici, dodržujte zdravou životosprávu a zahrňte do ní fyzickou aktivitu jako každodenní běžnou součást. Pokud se rozhodnete pro vibrační plošinu, nezapomeňte do vašeho tréninku zařadit i aerobní a silové aktivity. I vibrační plošina může být v některých případech škodlivá, proto se před použitím nejprve poraďte se svým lékařem, obzvláště v období těhotenství, nebo pokud vás tíží nějaké zdravotní problémy.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Lívance špaldové
  • Tvaroh polotučný
  • Marmeláda ovocná

Dopolední svačina

  • Kiwi
  • Ořechy vlašské

Oběd

  • Tuňák, filet
  • Rýže Basmati
  • Polníček

Odpolední svačina

  • Pufované rýžové chlebíčky
  • Sýr Lučina, 70 % t. v s.

Večeře

  • Pstruh duhový
  • Zelené fazolové lusky
  • Kuskus

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

21. srpen 2019  0

Dobrý den, Jsem aktivní člověk, dělám rychlostní kanoistiku. Takže trénink si myslím že je zde zbytečné...

30. červenec 2019  53

Základem je i správná strava k cvičení, tady v článku https://www.bodyflexnutrition.cz/blog/s ... osilovani/ o tom...