Manažeři, žijte zdravěji

19. srpen 2013  0
Manažeři, žijte zdravěji

Uznávám, že pro tento článek jsem zvolil poněkud zvláštní název, chci každopádně poukázat na to, že sedavé zaměstnaní v kancelářích, které je dnes velice rozšířené a které také přispívá k úbytku pohybu a nárůstům tukových zásob, nemusí být tak nezdravé, jak se na první pohled jeví. Navazuji také na termín manažerský syndrom. Veškeré jeho příznaky totiž souvisí s nevhodným životním stylem a pracovním nasazením.

V současné hektické době, plné shonu a stresu, je časový nedostatek nejčastější výmluvou pracujících pro zařazování pravidelného aktivního pohybu. Přesto stačí aspoň několik desítek minut denně, abychom se cítili i vypadali lépe.

Nebudeme nyní řešit stravování, ale uvedeme si několik jednoduchých tipů, které přes návyk využívat moderní technologie a uzpůsobený pracovní proces, z nás dokážou dostat stovky kilojoulů denně bez vynaložení značného úsilí a pomoci tak k udržení štíhlé postavy nebo dokonce k redukci tělesné hmotnosti.

Parkujte dále od zaměstnání

Pracujete daleko od svého bydliště, dojíždíte autem a parkujete co nejblíže budovy zaměstnání? Parkujte dále (přesto stále bezpečně) a zbytek cesty dojděte. Několik minut před a po pracovní době tak věnujete kratší procházce.

Používejte veřejnou dopravu

Pokud je to možné, jezděte veřejnou dopravou. Chůze na zastávku se také počítá. Vystoupit navíc můžete i o stanici dříve a navýšit tím počet ušlých metrů. Při cestě autobusem také můžete stát.

Během směny si každou hodinu dopřejte aktivní přestávku

Stačí dvě minuty na několik dřepů, kliků (se zapřením o pracovní stůl), chůzi po pracovišti či cokoli dalšího. Nebude-li překážet, přineste si do kanceláře fitness míč a cvičení provádějte na něm.

Nevolejte svým kolegům

Potřebujete-li mluvit se svými spolupracovníky ve stejné budově, vynechejte telefon a zajděte za nimi osobně. Při delších rozhovorech, postůjte, nesedejte si.

Na oběd bez auta

Raději si vyberte restauraci, která je od sídla firmy blíže a dojděte si do ní pěšky. Mnohdy není problém objednat si jídlo předem a čas jinak strávený nad čekáním přípravy pokrmu můžete věnovat jeho klidnému snědení.

Vyhněte se výtahům

U vícepatrových budov nás mnohdy lákají služby výtahů. Vyběhnout a seběhnout schody ale také není špatné a kolikrát i rychlejší - mělo by to být pravidlem.

Společné plány s kolegy nemusí končit v restauracích

Utužování pracovních nebo přátelských vztahů nemusí probíhat pasivně u piva či vína v útulné restauraci nebo sklípku. Společně si můžete jít zaběhat, zahrát squash či tenis, vyrazit do fitka nebo na společný výlet.

Pravidelným pohybem zlepšíte funkci svých orgánů, budete lépe trávit přijatou potravu, vypijete méně kávy, která překyseluje organismus, snížíte hodnoty nebezpečného LDL cholesterolu v krvi, budete méně unavení a ve větší psychické pohodě. Nestojí to za to?

Máte-li další tipy jak si osvěžit všední pracovní den, uvítáme je v komentářích pod článkem.

Autor článku
Autor tohoto článku

Luboš se zabývá poradenstvím pro výživu a zdravý životní styl. Tento magazín provozuje a aktivně propaguje. Kromě kondičního posilování v domácím prostředí se věnuje mnoha dalším sportům. Vyzkoušel již různé druhy jídelníčků, tréninkových plánů a doplňků sportovní výživy. Zdrojem informací, které poskytuje, jsou předně jeho zkušenosti.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Rohlíky pšeničné
  • Tradiční pomazánkové máslo
  • Šunka drůbeží
  • Řeřicha zahradní

Dopolední svačina

  • Jogurtový nápoj neochucený
  • Pomeranče

Oběd

  • Pohanka setá
  • Maso krůtí, prsa bez kosti a kůže
  • Okurka salátová

Odpolední svačina

  • Kukuřičné chlebíčky
  • Sýr Lučina, 70 % t. v s.

Večeře

  • Knäckebrot žitný
  • Sýr Cottage
  • Mrkev

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

1. listopad 2019  3

Předkopávání je naopak jeden z těch nejmíň zdravých a vhodných cviků. Radši bež na legpress

25. říjen 2019  5

Koukám, že to jsou to rady velice zkušeného profesionála. Děkuji Vám taktéž za tyto rady....