Jak přežít sladké vánoce

16. prosinec 2013  0
Jak přežít sladké vánoce

Vánoce - svátky klidu a pohody, ale pro některé také plné obav, jak se jejich těla dokážou vyrovnat s návalem sladkostí, cukroví, chlebíčků a dalších radostí, které budou potkávat na každém rohu, a kterým se nakonec jejich chutě nedokážou ubránit. Pokud se dokonce řadíte do skupiny lidí, kteří schřoupnou několik kousků lineckého a hned je černé svědomí donutí zapřemýšlet, kolik kilometrů navíc budou muset ještě ten den uběhnout, aby nepřibrali na váze, hoďte tyto starosti za hlavu - alespoň o vánocích. Vězte, že podobnými okolnostmi oslabená psychika a další i mírné stresové situace dokážou s tělesnou hmotností negativně pohnout více, než když se oddáte relaxaci na pohodlné pohovce při sledování oblíbených filmů a pohádek.

O svátcích klidně sportujte a cvičte, ale není důvod dřít se více oproti vašemu běžnému pohybovému režimu po zbytek roku. Odpusťte také si pohybový stereotyp, a volný čas během vánočních svátků věnujte tomu, co v jiném období nemůžete. Vyzkoušejte například nevšední adrenalinové aktivity jako snowkiting, skiaplinismus, snowbike, motoskijöring nebo prostě vyražte na brusle či s celou rodinou nebo s přáteli na sáňkařskou dráhu do blízkého zimního střediska.

Jestliže běžně dodržujete racionální skladbu jídelníčku a žijete aktivní život, týden nebo dva sem tam doplněné o nepříliš zdravé potraviny v podobě cukrovinek veškeré vaše předešlé snažení udržet si kondici nebo hubnout rozhodně nezmaří. Můžete-li každopádně ovlivnit, co se objeví na chlebíčkách a jednohubkách, vybírejte spíše zdraví prospěšnější a nutričně hodnotnější suroviny a nebojte se experimentovat. Sója, tofu, šmakoun, cizrna, sušená rajčata a mnoho dalšího může zkrášlovat nakrájené celozrnné nebo špaldové pečivo.

Zvýšený příjem jednoduchých sacharidů podpořte dostatkem tekutin. Tělo je pro jejich trávení potřebuje. Svojí funkci nejlépe plní obyčejná voda, která je svým složením lidskému organismu nejbližší.

Nevynechávejte čerstvou zeleninu ani ovoce. Kromě vlákniny, důležitých vitamínů a přírodních antioxidantů je tato skupina potravin zásadotvorná. Vyhnete se tak snáze případnému překyselení organismu a tím i nepříjemným pocitům, které vyšší příjem sacharidů, především jednoduchých, způsobuje. Jedno nebo druhé si tedy dopřejte ke každé denní porci i mimo ně.

Klidné vánoční svátky vám samozřejmě přeje i celý redakční tým domácí posilovny. Užijte si je, jak maximálně jen dovedete a ušetřete si pár sil i na poctivou oslavu příchodu nového roku.

Pokud se navíc rozhodnete přidat k účastníkům naší symbolické soutěže, kterou naleznete o kousek níže, přejeme hodně štěstí i v ní. ;-)

Vánoční tipovací soutěž

Pro věrné i nahodilé čtenáře našeho magazínu jsme připravili menší soutěž, v niž odměníme 3 nejlepší tipovače, kteří svojí odpovědí budou nejblíže k položené otázce. Výherci budou kontaktování na uvedenou e-mailovou adresu (po ukončení soutěže 25.12.2013) a jejich jména následně zveřejněna na této stránce místo současného tipovacího formuláře. Na všechny výherce čeká odměna v podobě balíčku proteinových a energetických tyčinek.

Soutěž byla ukončena 25.12.2013. Brzy se na tomto místě objeví správná odpověď na tipovací otázku a jména tří výherců.
Autor článku
Autor tohoto článku

Luboš se zabývá poradenstvím pro výživu a zdravý životní styl. Tento magazín provozuje a aktivně propaguje. Kromě kondičního posilování v domácím prostředí se věnuje mnoha dalším sportům. Vyzkoušel již různé druhy jídelníčků, tréninkových plánů a doplňků sportovní výživy. Zdrojem informací, které poskytuje, jsou předně jeho zkušenosti.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Vejce míchaná
  • Kaiserka cereální
  • Rajčata

Dopolední svačina

  • Mléko kefírové
  • Grapefruit

Oběd

  • Kukuřičné chlebíčky
  • Sýr Gervais, 30 % t. v s.
  • Šunka drůbeží

Odpolední svačina

  • Musli tyčinka

Večeře

  • Maso hovězí, kýta
  • Jáhly
  • Brokolice

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

18. březen 2019  14

A mohl byste mi prosím trošku zkritizovat ten jídelníček na jsem posílal na začátku? Obvykle...

18. únor 2019  1

Když to časové možnosti a regenerační schopnosti dovolí, silové tréninky bych dělil na více jednotek....