HIIT - Zpestřete si aerobní trénink

21. leden 2011  0
HIIT - Zpestřete si aerobní trénink

Pro mnoho lidí nepatří běhání ani jízda na kole či na rotopedu mezi jejich nejoblíbenější činnosti. Navíc se většina z nás všude dočítá, že ke spalování tuků je nutné vyvíjet konstantní fyzickou námahu alespoň půl hodiny. Pro někoho to může být na tak jednotvárnou činnost úmorně dlouho. A co když se ani vytoužené výsledky nedostaví?

Klasická tréninková metoda je metoda rovnoměrné zátěže: 40 minut stále stejným tempem, tepová frekvence by se měla držet zhruba na 70% vaší maximální tepové frekvence. Určitě získáte vytrvalost, ale přebytečných kil se jen tak nezbavíte.

Vědci nedávno zveřejnili překvapivé studie ohledně nové tréninkové metody HIIT, které se začíná věnovat stále více lidí. Tato metoda využívá kombinovanou zátěž. Kombinovaně sprintujte (8 sekund) a vyklusávejte odpočinkovým tempem (12 sekund), stačí pouhých 20 minut! Vaše tepová frekvence se bude pohybovat okolo 90% maximální tepové frekvence, pořádně se zapotíte. Ale výsledky stojí za to!

* Pro správné časování a měření tepové frekvence využijte specializované sportovní vybavení.

Metoda HIIT prokázala téměř zázračné účinky v oblasti spalování tuků. Testované osoby spálili během pár týdnů až šestkrát více tělesného tuku než lidé praktikující metodu klasické zátěže! A to všechno i přes fakt, že tréninku věnovali poloviční čas.

Kouzlo je v tom, že během následujících 24 hodin tělo spaluje mnohem více kalorií než po „normálním běhání“. Během zátěže samotné sice nespálíte tolik kalorií, 20 minut je na to krátká doba. Ale metoda HIIT je velice fyzicky náročná, tělo potřebuje hodně energie na zotavení a tu čerpá z tukových zásob. Jedná se o takzvaný vzestup klidového metabolismu: Všechny tělesné pochody, včetně spalování tuků, probíhají rychleji.

Bonusem toho všeho je, že vás tato tréninková metoda nepřipraví o pracně získané svaly, právě naopak! Pro představu si zkuste porovnat nohy vytrvalostního běžce a sprintera. Sprinter, jehož trénink se točí kolem opakované maximální zátěže, má na nohou mnohem více vyrýsované a objemnější svaly.

Aerobní trénink je pro tělo více než vhodný, každý by ho měl provozovat alespoň v menší míře. Jestli nepatříte mezi fanoušky běhání, jízdy na kole a rotopedů a zároveň chcete shodit nějaké to kilo, HIIT je správná volba.

Autor článku
Autor tohoto článku

Petr se orientuje v oblasti fitness, kulturistiky a zdravého životního stylu. Pro domácí posilovnu pravidelně píše články z nejrůznějších oblastí sportu, obzvláště s tematikou posilování a tvarování těla. Propaguje cvičení v domácím prostředí a v přírodě, rekreačně se věnuje i jiným sportům. Čerpá ze svých zkušeností a znalostí získaných díky studiu medicíny a úspěšně ukončenému kurzu instruktora fitness, dále z odborné literatury s lékařskou a sportovní tematikou.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Jáhlové vločky instantní
  • Jogurt bílý, 3,5 % tuku
  • Ananas sušený

Dopolední svačina

  • Ořechy vlašské
  • Mandarinky

Oběd

  • Batáty (sladké brambory)
  • Chřest bílý
  • Majonéza domácí

Odpolední svačina

  • Mléko kefírové

Večeře

  • Maso králičí, stehna, bez kůže
  • Rýže Basmati
  • Salát mrkvový

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

14. únor 2019  0

Zdravím, chtěl bych vědět názor na to jak nejlépe zkombinovat trénink. Mým cílem je zlepšit celkovou...

14. únor 2019  0

Zdravím, chtěl bych vědět názor na to jak nejlépe zkombinovat trénink. Mým cílem je zlepšit celkovou...