12 způsobů, jak být fit a zůstat fit

4. říjen 2012  0
12 způsobů, jak být fit a zůstat fit

Dodržování pravidelného cvičení nemusí být vždycky nudné, časově náročné nebo nepohodlné. Zdravý životní styl je vlastně docela jednoduchý. Naši kolegové ze zahraničního magazínu Health & Fitness Revolution si dali za úkol shromáždit tisíce lidí a změnit způsob, jakým tito lidé uvažují o zdraví a fitness, které přivádí cvičení a správnou výživu do rodin a do společnosti. S tímto nápadem ti nyní přinášíme 12 jednoduchých fitness tipů, které můžeš zařadit do svého denního rozvrhu.

1. Prováděj dechová cvičení

Prováděj dechová cvičení, která ti pomůžou k upevnění břišních svalů! Nadechni se tak moc, jak jen můžeš a v tu samou chvíli zatáhni břicho, co nejvíc můžeš. Vydrž tak pár sekund a potom pomalu vydechuj, ale ne tak rychle, že by se tvé břicho zase úplně uvolnilo. Zkus to tak udělat pokaždé, když si na to vzpomeneš. Je ideální zopakovat to alespoň 50x – 60x denně.

2. Nebuď na sebe příliš tvrdý

Nebuď na sebe příliš tvrdý, když s cvičením teprve začínáš. Mohlo by se stát, že skončíš s nějakým zraněním. Tvé kosti, klouby a vazy byly nějakou dobu v klidovém režimu a nejsou připravené na zátěž, kterou se a ně chystáš dát. Zatěžuj je pomalu, ale jistě. Zdravý životní styl je maraton, ne sprint!

3. Plavání je jedno z nejlepších cvičení

Plavání je jedno z nejlepších cvičení pro posílení srdce s nízkým, až téměř nulovým dopadem na klouby, což je dobré pro lidi, kteří trpí osteoporózou nebo jinými kloubními problémy. Hýbej se ve vodě nepřetržitě asi 20 minut – buď plavej nebo "běhej" pod vodou.

4. Tancuj, tancuj, tancuj!

Není nic lepšího než dobrá hudba, která ti rozproudí krev a donutí tě se hýbat. Pusť si své oblíbené písničky a vytancuj se. Nejen, že budeš mít skvělou náladu, ale také spálíš nějaké ty kalorie.

5. Nenásleduj dav

Najdi si cvičení, které nejlépe sedne tobě a tvému životnímu stylu. Jestli miluješ pobyt venku, zkus běhat místo chození do tělocvičny, kde bys byl/a jen zavřený/á uvnitř. Potřebuješ najít něco, co by tě bavilo a zvýšilo tvou motivaci – mnoho lidí přišlo na to, že skupinové kurzy nebo cvičení v přírodě jsou výborná možnost.

6. Poslouchej své tělo

Pokud se cítíš neustále unavený/á a tvé tělo ti říká, že už toho má dost tak přestaň a dej si přestávku. Pokud budeš pokračovat a budeš na sebe klást příliš velké nároky, když jsi vyčerpaný/á, tak jen skončíš se zraněním nebo onemocníš, což jen v blízké budoucnosti oddálí tvůj pokrok.

7. Ke cvičení si najdi kamaráda!

Může to být kamarád, který si chce udržet postavu nebo spolupracovník, který hledá někoho, s kým by si po práci zaběhal nebo se prošel. Když to tak uděláš, budeš cítit odpovědnost vůči tomu druhému a bude méně pravděpodobné, že si najdeš záminku, abys nemusel každý den cvičit. Další možností je připojit se k týmovému softbalu, basketbalu, tenisu nebo běhání.

8. Jdi po svých, kdykoliv to jde!

Ať jdeš do obchodu, do železářství, do kanceláře nebo kamkoliv jinam, nech bližší parkovací místa ostatním, ale ty zaparkuj dál. Pokud budeš muset jít pár pater nahoru, jdi po schodech místo toho, abys jel/a výtahem nebo na eskalátorech. Každý krok má pozitivní dopad na tvé zdraví. Zvykni si používat zadní partie (např. právě při té chůzi po schodech) a to ti pomůže mnohem rychleji dosáhnout tvého fitness cíle.

9. Intenzivní trénink

Intenzivní tréninky (zvlášť pokud jsi zadýchaný a potíš se) pomůže tvému srdci zesílit, dá ti více energie a pomůže ti vypadat a cítit se co nejlépe. Začni s rozcvičkou, pomocí které si protáhneš svaly. Zahrnuje asi 20 minut aerobního cvičení jako např. běh, jogging (volný běh, který se občas střídá s chůzí) nebo tanec. Dělej takové aktivity, které tě posílí, jako např. zvedání závaží nebo kliky. Pro vychladnutí po cvičení se více protáhni a zhluboka dýchej.

10. Každé ráno si připni krokoměr

Tento malý přístroj bude sledovat, kolik kroků za den uděláš – a povzbudí tě, abys jich udělal/a ještě více. Každý týden zvyšuj počet kroků o 500 a nakonec si dej cíl udělat 10 000 kroků denně. Jestli jsi zvědavý/á, kolik vlastně ujdeš, tak 1000 kroků je necelý kilometr.

11. Protáhni se!

Je to skvělý pocit! Ať jsi zrovna vstal/a nebo máš po práci, je to snadná forma svalového cvičení, zahřeje tě a udělá tě víc pružnější. Pokud se budeš protahovat každý den, opravdu ti to pomůže být hbitější. Posílí to tvou výdrž a dá ti to více síly a energie.

12. Motivuj se!

Pokud si myslíš, že 10 kliků je tvé maximum, zkus udělat 12! Malé výzvy jako tato udrží tvé tělo hezké a fit a zajistí, že pro tebe nic nebude tak moc obtížné.

Líbí se vám tento článek? Doporučte jej přátelům:

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první. ;-)
Pro vložení komentáře musíte být přihlášeni. Registrace je jednoduchá a získáte díky ní mnoho výhod a možnost podílet se na dalším rozvoji magazínu.

Jídelníček na dnešní den

Snídaně

  • Pohankové vločky instantní
  • Ovoce kandované
  • Mléko polotučné

Dopolední svačina

  • Ořechy vlašské
  • Pomeranče

Oběd

  • Maso krůtí, prsa bez kosti a kůže
  • Kuskus
  • Cuketa

Odpolední svačina

  • Mléko kefírové

Večeře

  • Šmakoun natural
  • Brambory rané
  • Lilek

Dnešní tréninková výzva

Zobrazit nabídku

Poslední dotazy v poradně

20. květen 2019  3

Protože fakt už nevím co jíst ...

3. květen 2019  1

Nabrat svaly a zlepšit kondici v takové situaci není snadné, ale ani nemožné. Je nyní...